Anvelope uzate sau îmbătrânite – Află de ce trebuie înlocuite?

Achiziția de anvelope implică efort financiar pentru posesorii de autoturisme. De cele mai multe ori aceștia i-au în calcul amânarea înlocuirii anvelopelor uzate, de pe jante, fără a se gândi la ce riscuri se expun. Această alternativă apare ca urmare a bugetului redus.

Un șofer conștient de pericolele la care poate fi el expus, dar și ceilalți participanți la trafic, va schimba anvelopele vechi de pe mașină cu anvelope noi potrivite pentru mașina pe care acesta o conduce. Nu doar siguranța poate fi pusă în pericol, folosind anvelope vechi, comportamentul mașinii în timpul mersului poate fi influențat negativ.

De ce schimbăm anvelopele uzate?

Nu este recomandat să riscăm prin păstrarea de anvelopelor uzate, din dorința de a economisii. O anvelopă uzată nu are aceeași performanță și durată de viață. Anvelopele noi sunt recomandate chiar dacă sunt la un preț scăzut. Acestea, indiferent de brand, beneficiază de garanție din partea magazinului care comercializează anvelopele.

Comandă anvelope noi, cu 3 ani garantie de pe site-ul www.vadrexim.ro și poți beneficia de montaj la cumpărare. Un consultant te va contacta în cel mai scurt timp de la plasarea comenzii și te va ajuta să iei cea mai bună decizie!

Durata de viață a anvelopelor este una limitată, dar menținerea lor într-o stare bună cât mai mult, ține de mai mulți factori care influențează gradul de îmbătrânire și uzură. Nu contează dacă vorbim de anvelope mai mici, cum ar fi anvelope vară 185 65 R15,  sau dacă vorbim de anvelope mai mari cum ar fi anvelope 275 45 R20.  Ambele dimensiuni se uzează în același ritm, în condiții de utilizare comparabile. Verificarea benzii de rulare a anvelopelor uzate, va scoate în evidență uzura acestora. Dacă adâncimea profilului ecestora este sub limita acceptată de lege este imperios necesară schimbarea.

În cazul anvelopelor uzate putem sesiza și apariția gâlmelor dacă este cazul. Apariția acestora este datorată în general în urma unui impact mai puternic cu un obstacol, deoarece cordul ce asigură fermitatea flancurilor se taie.

În cazul în care pe timpul folosirii anvelopelor ne-am confruntat cu situația de a face pană și am fost nevoiți să mergem cu una dintre roți dezumflată până la cea mai apropiată vulcanizare, putem observa, după dejantare, că la interior apare o zonă măcinată care face ca anvelopa afectată să nu mai prezinte siguranță.

De ce schimbăm anvelopele îmbătrânite?

Gradul de îmbătrânire al anvelopelor este un factor care determină schimbarea acestora cu unele noi, chiar dacă aceasta nu a parcus un număr însemnat de kilometrii.

Cu trecerea timpului și datorită expunerii acestora la variațiile de temperatură, pe suprafața anvelopelor apar fisuri de dimensiuni reduse care, cu trecerea timpului acestea își măresc dimensiunile, făcând anvelopele nesigure, mai ales dacă avem pe mașină un set de anvelope all season care au avut de suportat capriciile vremii atât vara cât și iarna.

Este recomandată verificarea lor la fiecare schimb de sezon. În cazul în care aceste cauciucuri au o vechime ce depășește 5 ani, ar fi bine să analizăm cu atenție anvelopele, înainte de montarea lor.

Depozitarea incorectă a acestora, fără să respectăm condițiile minime care să le protejeze, face ca procesul de îmbătrânire să fie unul accelerat față de ritmul normal.

Păstrarea unui set de anvelope în strare cât mai bună, implică depozitarea acestora în locuri cu temperatură constantă și care să nu depășească 35 grade Celsius. Nici razele directe ale soarelui sau umezeala nu sunt benefice pentru cauciucuri. Ambalarea acestora pentru păstrare trebuie făcută individual și cât mai etanș pentru ca anvelopele să își păstreze cât mai mult carateristicile de performanță.

Poți afla mai multe lucruri aici despre anvelopele de iarnă dar și multe alte informații despre anvelope, care în mod cert îți vor stârni interesul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *