Cand ai facut ultima data o cautare pe Google dupa numele brand-ului tau sau chiar dupa al tau? Peste 85% dintre cei care cauta informatii in mediul online despre o marca, o companie sau o persoana au incredere in informatiile pe care le gasesc online Mai mult de atat, recomandarile joaca un rol important in procesul de vanzare si multi dintre cumparatori sustin ca ar cumpara de la un brand care are un rating de minim patru stele.
Atunci cand un cumparator doreste sa isi faca o impresie despre brand-ul cu care interactioneaza internetul este instrumental de documentare principal. Si, daca nu iti doresti sa controlezi tot ce se intampla cu brand-ul tau, atunci o vor face altii pentru tine.
Ce este si cum te poate ajuta Online Reputation Management – Managementul Reputației Online?
Indiferent de marimea companiei tale, ar trebui sa te intereseze conceptul de Online Reputation Management intrucat prin acest intermediu se decide modul in care iti vei creste vanzarile si afacerea.
Managementul reputatiei sau ORM (Online Reputation Management) este un proces de monitorizare si construire a imaginii online, de analiza continua a rezultatelor cu scopul de a influenta pozitiv modul in care este perceputa marca ta de clienti. Atat companiile cat si persoanele publice implementeaza strategii de management al reputatiei pentru a-si proteja imaginea in mediul online. De asemenea, ORM poate sa fie de ajutor si pentru refacerea imaginii.
Indiferent daca esti o persoana publica sau detii o mica afacere in mediul online, oamenii cauta in permanenta informatii despre tine. Atat tu cat si clientii tai puteti beneficia de pe urma managementului reputatiei online.
Desi motivele pentru care ai nevoie de ORM difera in functie de domeniul de activitate sau de situatie, exista cateva scenarii care pot avea un impact major asupra afacerii, vietii personale dar si a modului in care evolueaza cariera ta. Articolele, imaginile, videoclipurile publicate in mediul online pot sa te puna intr-o lumina nefavorabila care nu reflecta personalitatea ta si nici afacerea ta. Prin Online Reputation Management, toate acestea sunt puse sub lupa si analizate astfel incat sa produca efectul dorit. De asemenea, lipsa informatiilor despre tine si afacerea ta pot sa creeze riscul de a pierde controlul asupra afacerii tale sau chiar sa fii perceput drept o companie neserioasa si in care nu se poate avea incredere. ORM poate sa te ajute sa transmiti direct ceea ce doresti si sa castigi increderea clientilor tai. Tine cont ca oamenii comunica cel mai mult online si trebuie sa iei in calcul si retelele de socializare.
Retelele de socializare – o extensie buna a afacerii tale pentru ORM pozitiv
Retelele de socializare pot sa fie o extensie a brand-ului tau, iar in acest mod toti cei care doresc pot sa interactioneze cu afacerea ta. Dar trebuie sa tii cont ca oamenii vor exprima liber orice opinie despre afacerea ta si vor posta tot ceea ce ii preocupa. Abordeaza cu cat mai mult calm si oneste de fiecare data comentariile negative si aplaneaza conflictele. Indiferent cat de eficient este ORM trebuie sa iti tii sub control impulsurile si sa nu te lansezi in polemici care ar putea sa iti afecteze imaginea.
Online Reputation Management te poate ajuta sa iti creezi o reputatie buna in mediul online si astfel sa ai de castigat mai mult la capitolul imagine.
Daca te intereseaza subiectul, pe ixpr.ro am impartasit mai multe lucruri, inclusiv tooluri de monitorizare.