Descopera oferta parbriz Renault Clio de la parbrizeacasa.ro

Parbrizul unei masini poate fi considerat unul din componentele cele mai vulnerabile. Acesta este fabricat din sticla de inalta calitate, insa deseori se intampla ca din mers sa fim loviti de pietricele mici care pot sa slabeasca in timp rezistenta acestuia. Schimbul de parbriz poate fi efectuat de o firma specializata precum parbrizeacasa.ro. Acesti experti au experienta in domeniu si ofera o vasta gama de parbrize pentru diferite branduri de masini. Clientii au ocazia de a descoperi oferta parbriz Renault Clio, doar uitandu-se pe site-ul lor.

Pentru curiosii care vor sa afle mai multe despre parbrize, acestea sunt fabricate din aceleasi materiale din care se fabrica sticla doar cu mici modificari. Componentele esentiale ale sticlei de parbriz sunt nisipul cuartos (SiO2), soda (Na2CO3), dolomita ((CaMg)(CO3)2), calcar (CaCO3) si deseuri de sticla. De obicei mai sunt adaugate mici cantitati de oxid de potasiu si oxid de aluminiu. Cuartul, insemnand intre 60 si 70% din total, este elementul cheie. Este ceea ce face sticla – sticla.

Soda reduce punctul de topire al amestecului. Dolomita face mai usor lucrul cu materialul topit, iar calcarul imbunatateste durabilitatea produsului finit. Aceste ingrediente sunt amestecate cu o cantitate mica de apa, iar apoi incalzite la temperatura mare. Procesul de fuziune chimica duce la fuziunea acestor ingrediente intr-o substanta noua – sticla.

Materialele folosite pentru a fabrica un parbriz au cateva proprietati importante. Evident, sticla din care este facut trebuie sa isi pastreze claritatea pe o perioada indelungata de timp. De asemenea, mai trebuie sa fie facut din materiale rezistente care vor asigura suport structural plafonului masinii in cazul unei coliziuni. Parbrizul trebuie sa fie destul de puternic pentru a rezista avariilor survenite in cazul accidentelor minore, astfel ca proprietarul masinii sa nu fie obligati sa il schimbe dupa fiecare tamponare usoara.

Cea mai importanta caracteristica a unui parbriz este ca trebuie sa fie incasabil, astfel incat sa nu permita aparitia cioburilor in cazul unui accident important.

Materialul numit sticla laminata securizata indeplineste toate caracteristicile de mai sus. Chiar daca la o prima vedere un parbriz apare a fi o simpla foaie de sticla obisnuita, sticla laminata securizata se compune de fapt din trei straturi. Stratul din mijloc este din polivinil butiral si este presat intre doua straturi de sticla temperata transparenta. Acest design serveste unui scop bine definit.

Cand obiecte mici, precum pietricelele lovesc parbrizul, il pot ciobi sau acesta va crapa. Chiar si asa, datorita stratului central de polivinil butiral, avaria este limitata la stratul exterior al parbrizului. Imagineaza-ti cat de periculos ar fi sofatul daca fiecare pietricica ce ar lovi parbrizul ar putea sa il sparga. Pe langa periculozitate, proprietarii de masini ar trebui sa cheltuie o multime de bani pentru inlocuirea unui asemenea tip inferior de parbriz.

Cea mai multa sticla pentru parbrize este fabricata prin „medoda plutirii”, numita asa deoarece sticla „pluteste” intr-o camera la modul propriu, in timpul unuia dintre pasii procesului de productie. In timpul primului pas, ingredintele nesesare impreuna cu apa sunt amestecate impreuna intr-un recipient refractar unde sunt supuse la o temperatura foarte mare si topite. Amestecul topit rezultat este trecut printr-o fanta ingusta, dar foarte lata catre un al doilea tanc, numit „camera plutirii” Aceasta camera contine un strat subtire de cositor deasupra caruia pluteste amestecul, de aici si denumirea metodei de fabricatie si a acestei camere.

Din aceasta camera, foaia lunga de sticla topita este transportata pe role intr-o alta camera, cuptorul, un furnal special unde sticla este calita – racita gradual. Aceasta este sticla „cruda” ce va fi folosita pentru productia de parbrize. Sticla calita este apoi taiata la dimensiunile necesare cu ajutorul unei unelte de taiere cu diamant. In continuare, i se da forma si este temperata, acesta fiind in mare pasul final.

Foaia de sticla este asezata intr-o matrita ce are forma si curbatura necesara si apoi este incalzita pana la punctul in care devine moale, dar nu se topeste, iar ca rezultat, aceasta se pliaza pe matrita. Apoi este racita foarte repede cu ajutorul unor jeturi de aer rece. Acest proces de temperare intareste foarte mult sticla.

Ultimul pas in fabricarea unui parbriz are loc cand doua straturi de sticla temperata sunt puse de o parte si de alta a unui strat foarte subtire de polivinil butiral (PVB). Acest sandwich este incalzit intr-o autoclava si presat intre role. Acest pas face PVB-ul transparent si sudeaza foile de sticla si cu PVB-ul intr-o singura bucata de sticla laminata securizata. PVB-ul ofera protectie anti-cioburi, in caz de accident stratul PVB retinand cioburile de sticla de la raspandirea prin masina.

De asemenea, posesorii auto trebuie sa mai stie ca, inamicul cel mai mare pentru integritatea parbrizului este schimbarea extrema a temperaturii. Multi fac greseala de a turna apa fierbinte pe parbrizul inghetat. Este cea mai buna cale de a-l compromite. In niciun caz nu trebuie sa se recurga la aceasta „solutie” pentru ca astfel exista riscul ca acesta sa se fisureze si sa aiba nevoie de inlocuire.

Parbrizele  in zilele incipiente ale industriei automotive, acestea erau considerate obiecte de lux – inainte aceste elemente erau privite ca o extraoptiune pentru persoanele care preferau sa nu foloseasca ochelarii la condus sau manusi, dar si care aveau o situatie financiara stabila pentru ca era o investitie destul de consistenta. Mai apoi, s-a ajuns la concluzia ca acesta reprezinta o componenta indispensabila pentru integritatea structurala, precum si pentru siguranta pe o care o ofera un vehicul. Atunci cand este pastrat cel original, din fabrica, proprietarii autovehiculelor se bucura de siguranta optima. Pe site-ul parbrizeacasa.ro se gasesc o multime de oferte pentru toti cei care necesita un parbriz de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *