Optimizarea site-ului in 2018 – totul pentru utilizator!

Motoarele de cautare au un singur tel: vor sa ofere utilizatorilor cele mai relevante raspunsuri sau informatii in urma cautarii facute. De fiecare data cand folosesti Google, algoritmii motorului de cautare aleg cele mai relevante pagini pentru tine, apoi le afiseaza in ordinea popularitatii sau autoritatii lor.

Pentru a oferi informatia corecta utilizatorilor, motoarele de cautare analizeaza doua lucruri:

1. Relevanta continutului din pagina pentru cautarea care a fost facuta. Relevanta este evaluata de motoarele de cautare in functie de cuvintele cheie sau continutul din pagina.
2. Autoritatea. Practic, aceasta este dimensiunea popularitatii unui website pe internet. Google presupune ca valoarea (in ochii utilizatorului) continutului este data de popularitatea respectivei pagini sau resurse.

Pentru a putea analiza cat mai precis aceste aspecte, motoarele de cautare folosesc serii de ecuatii complexe care sunt numite “algoritmi de cautare”. Detaliile referitoare la acesti algoritmi nu sunt impartasite publicului larg, insa specialistii SEO au identificat de-a lungul timpului o serie de factori care influenteaza pozitionarea unei pagini in lista de rezultate a unei cautari. Acesti factori de ranking stau la baza tuturor strategiilor de optimizare site.

In functie de comportamentul utilizatorilor, Google modifica frecvent acesti factori sau importanta lor in algoritmii de cautare. Astfel, printre lucrurile de care trebuie sa tii cont anul acesta in strategia de optimizare a site-ului tau sunt crearea unui continut de calitate, optimizarea denumirii imaginilor, imbunatatirea link-urilor interne si crearea de backlinkuri. Acestea vor contribui la cresterea vizibilitatii website-ului tau in motoarele de cautare si la o mai buna pozitionare in paginile de rezultate.

1. URL-uri accesibile, indexabile. Obiectivul tau este ca robotii de indexare ai Googlebot sa poata accesa pagina, sa inteleaga continutul scris, sa inteleaga ce descriu imaginile, videoclipurile si toate celelalte elemente din pagina astfel incat sa le poata transpune in indexul Google. Daca acei roboti nu inteleg continutul, nicio actiune de optimizare a site-ului nu mai are efect.

2. Research de cuvinte cheie. Una dintre pietrele de temelie ale oricarei strategii SEO, cautarea cuvintelor cheie isi pastreaza importanta si in 2018. Acest proces te ajuta sa descoperi cuvintele si expresiile pe care utilizatorii le folosesc cel mai des in cautarea raspunsurilor pe care le cer de la motoarele de cautare. Aceste raspunsuri ar trebui sa fie relevante pentru activitatea afacerii tale si regasite in continutul paginilor site-ului tau.

In urma acestui research ar trebui sa identifici cateva cuvinte cheie principale si un set de cuvinte cheie secundare care sa se incadreze in tema cautarii efectuate de utilizatori. Ideal ar fi ca toate aceste cuvinte cheie sa acopere aceeasi semantica. Dupa acest research vei avea o lista de cuvinte cheie principale si secundare in jurul carora sa iti conturezi strategia de optimizare a site-ului.

3. Analiza SERP te poate ajuta. Pentru a afla ce crede Google ca este relevant pentru utilizator, fa cateva teste SERP (Search Engine Results Page). Efectueaza o cautare in Google, analizeaza cu atentie rezultatele si observa care crede Google ca este continutul relevant pentru cuvintele cheie introduse in cautare. Vei incerca sa iti dai seama de intentiile motorului de cautare, tipul de continut necesar si orice lucruri pe care le poti folosi in avantajul tau. Nimeni nu-ti va arata precis, insa daca gasesti brese sau detalii de care nu a profitat nimeni, te poti folosi de ele pentru a castiga respectivele pozitii in pagina de cautari.

4. Autoritatea. Poti incerca sa creezi articole pe care sa le postezi pe site-uri cu autoritate, astfel incat sa costruiesti backlinkuri catre site. Totodata, aceste articole pot fi preluate si de alte site-uri sau impartasite de cititori.

De asemenea, continutul din paginile tale ar trebui sa fie unul de calitate, caresa rezolve o problema sau sa raspunda la o intrebare a utilizatorilor, astfel incat acestia sa gaseasca ceea ce ai scris util. Mai mult, va trebui sa faci asta chiar mai bine decat toti ceilalti din prima pagina pentru a castiga pozitii pentru ca, indiferent de celelalte masuri de optimizare a site-ului pe care le aplici, Google isi va da seama ca utilizatorii nu iti apreciaza foarte mult continutul si te va pozitiona mai jos.

5. Titluri si meta descrieri de efect. Google inca foloseste meta descrierile foarte des, iar titlurile sunt chiar mai utilizate. Desi poate taia cateodata URL-ul, acesta este inca un element folosit de Google in snippet-urile din pagina de rezultate. Snippet-ul este foarte important in strategia de optimizare a site-ului fiindca determina modul de afisare a rezultatului cautarii. Aceasta afisare poate determina utilizatorul sa acceseze pagina ta sau sa aleaga o alta. Daca poti optimiza acest element atat prin cuvinte cheie, cat si prin metode de atragere a click-urilor, efectele pozitive pot fi mai mult decat sesizabile.

6. Foloseste inteligent cuvintele cheie principale, secundare si cele din aria de cautare. Cuvintele din aceeasi arie de cautare (related) trebuie introduse in textul paginii pentru a-i demonstra lui Google relevanta continutului tau in legatura cu cautarea facuta de utilizatori. Daca sunt introduse in elementele de continut vizual sau alte formate pe care le-ai implementat in site, exista sanse ca Google sa nu le indexeze clar sau sa nu le asocieze cu ceva anume. Introducandu-le in continutul de tip text, ii demonstrezi clar lui Google ca respectivele cuvinte cheie sunt strans legate de continutul din pagina ta.

7. Foloseste snippet-urile pentru a pune continutul in valoare. Aceasta actiune de optimizare a site-ului nu este posibila in toate cazurile, insa daca website-ul tau este distribuit prin Google News sau ai retete culinare si poti oferi imagini sau elemente vizuale, ar trebui sa profiti de aceste avantaje. Un snippet atragator va genera mult mai mult trafic pe site-ul tau decat un text (titlu si descriere) afisat simplu in pagina de rezultate.

8. Viteza paginii. Aici nu este decisiv numai timpul de incarcare al paginii tale, ci este vorba si de aspectul curat al site-ului, o experienta buna a utilizatorului si o ghidare simpla a acestuia catre rezolvarea problemei sau actiunii pentru care a intrat pe site-ul tau. Fie ca iti acceseaza website-ul de pe laptop, smartphone sau tableta, procesul ar trebui sa fie simplu, rapid, intuitiv si sigur. Securitatea este un aspect foarte important in strategia de optimizare a site-ului tau, iar certificatul SSL/HTTPS va continua sa aiba o importanta majora din perspectiva Google si in 2018.

Dupa cum ai putut observa in randurile de mai sus, Google se axeaza tot mai mult pe utilizator si problemele, preferintele si obiceiurile acestuia de a cauta si de a se informa. De la usurinta cu care gaseste rezultatul potrivit, pana la calitatea experientei pe care acesta o are pe site-ul tau si actiunile pe care le intreprinde pe diverse pagini, toate aceste aspecte devin din ce in ce mai importante in ochii motoarelor de cautare, iar pozitiile din paginile cu rezultate se modifica in concordanta. Cautarea vocala, raspunsurile si procesele simple, afisarea corecta pe orice device si aspectul paginii sunt numai cateva dintre considerentele care castiga tot mai multa importanta in algoritmii Google, asadar cladeste-ti strategia de optimizare a site-ului fara sa le excluzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *