Pașii necesari în redactarea unei lucrări de licență

PAsi in redactarea unei teze de licenta

  1. Culegerea de informații pentru lucrarea de licență

Informația stă la baza oricărei lucrări. Însă, orice informație pe care o găsim, indiferent de sursa acesteia, e necesar să o trecem, mai întâi prin filtrul gândirii.

Îmi este utilă?

Îmi furnizează noi aspecte sau perspective despre tema abordată?

E de actualitate?

  1. De unde mă informez?

Internetul ne pune la dispoziție resurse și materiale din vaste domenii, precum revistele și site-urile, grupuri de discuții etc. De asemenea, Biblioteca Universității, a orașului sau cea online ne oferă cărți de specialitate despre tema pe care dorim să o abordăm. Pentru a mai obține informații, putem apela la persoane care au atingere directă cu subiectul ce ne interesează. Mă refer atât la persoanele angajate în domeniul vizat, cât și cunoștințe sau cercul de prieteni, în măsura în care acest lucru este posibil.

  1. Selecție și prelucrare

Din tumultul de informații care abundă internetul, avem nevoie să sustragem esențialul și să-l prelucrăm într-o formă accesibilă, ușor de parcurs și urmărit.

Selectăm anumite idei principale, direcții pe care să le putem dezvoltăm ulterior. Acestea vor constitui punctele pe care le vom urmări în redactarea lucrării de specialitate.

  1. Sintetizare

Vom avea în vedere, să excludem datele care se repetă, chiar dacă sunt spuse cu alte cuvinte. Nu numai că, vom evita, să avem conținut „de umplutură”, dar „vom salva” spațiu pentru aspectele cu adevărat importante, care merită a fi menționate. Lucrarea ar trebui să se remarce prin calitate, mai presus de cantitate. Altfel spus, vom reduce un volum mare de informații, la câteva idei care vor constitui sinteza celor citite sau studiate.

  1. Structură și formă

Am ajuns la punctul când am epuizat orice resursă de informație și am spus tot ce putea fi spus în lucrarea de specialitate. E momentul să împachetăm conținutul într-o formă, cât mai atractivă(prin scheme, imagini de impact, studii de caz), dar totodată să menținem o structură compactă, printr-o succesiune clară a ideilor și informațiilor prezentate. De asemenea, așezarea ordonată în pagină, lizibilitatea, cât și cursivitatea textului conferă imaginea de ansamblu a lucrării.

O teză în care informația este aruncată la întâmplare, doar pentru a îndeplini minimul de pagini, nu va prezenta interes evaluatorilor sau auditoriului.

Structura unei lucrări nu doar că, ne va oferi o privire de ansamblu asupra tematicii alese, dar va facilita și urmărirea acesteia. De asemenea, va lăsa impresia că este o teză bine documentată, susținută și de un studiu al referințelor, în prealabil.

  1. Concluzii

Ultimul punct, dar nu și cel din urmă, pentru că este necesar să-i acordăm aceeași factor de importanță, ca oricărei etape a lucrării. În final, aceasta reprezintă ideea și punctul nostru de vedere asupra subiectului pus în discuție. Orice idee trebuie susținută cu argumente,

  1. Definitivare

Am ajuns la punctul în care suntem mulțumiți de forma finală. Facem ultimele retușuri printr-o recitire și parcurgere a acesteia, apoi o pregătim pentru print și prezentarea ei într-o formă academică.

Acești pași nu garantează o lucrare de specialitate perfectă. Acest aspect depinde și de alți factori, dar poate reprezenta fundamentul, de la care se poate pleca în realizarea acesteia.

Succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *