SALONUL L’AMERÉ – O NOUĂ DEFINIȚIE A FRUMUSEȚII MILENIALE

SALONUL L’AMERÉ – O NOUĂ DEFINIȚIE A FRUMUSEȚII MILENIALE

Design-ul interior a părăsit, deja de câțiva ani buni, dimensiunea îngustă a transformărilor efective ale spațiului și a început să înglobeze toate elementele inerente branding-ului și a schimbărilor de imagine pe care trebuie să le suporte o afacere de succes. Dictate de modernismul accelerat, aceste măsuri de branding și identitate fac parte din imaginea colectivă a business-ului, cât și din dialogul pe care compania îl poartă cu clienții săi, iar acest lucru nu se mai rezumă doar la aspect, ci și la conținut. Profesioniștii din domeniul design-ului interior au prins acest val și își mențin cursul evoluției într-un mod natural și progresiv. Este și cazul biroului de arhitectură AB+Partners, care a acceptat o adevărată provocare nu oriunde, ci chiar în inima capitalei cehe, la Praga, unde un spațiu de 80 metri pătrați a fost divizat cu succes într-un salon de înfrumusețare și un magazin de produse, dar nu doar pe dimensiunea arhitecturală, ci și pe cea de brand și identitate antreprenorială. 

\

Provocările proiectului L’AMERÉ

Prima și cea mai mare provocare a fost însăși destinația spațiului, care se împărțea în două zone absolut diferite. Un salon de înfrumusețare și un shop, ambele cu menirea să satisfacă necesitățile clienților, atât de prestare a serviciilor, cât și de plăcere estetică. Aici, specialiștii din biroul de arhitectură AB+Partners au împărțit spațiul geometric, într-un raport de 70% pentru salonul de înfrumusețare și 30% – magazinului. 

În vederea respectării cadrului legislativ și a standardelor prestabilite, designerii AB+Partners au apelat la câteva trucuri pentru a separa eficient spațiul. În cazul salonului a fost operată o separare subtilă între zona de recepție și așteptare de cea destinată hair-styling-ului și make-up-ului. În acest fel, clienții L’AMERÉ au posibilitatea de a se simți confortabil în perioada procedurilor de înfrumusețare și, în același timp, sunt separați de fluxul de potențiali clienți, din zona de primire.

Un accent deosebit a fost pus pe lumină, care, în cazul acestui tip de afacere, trebuie să fie naturală și, prin urmare, acest lucru a fost asigurat prin utilizarea ferestrelor mari, spațioase. În egală măsură, pentru conservarea luminozității și conceperea contrastului s-a optat pentru tonalități deschise pentru pereți, mobilier negru și rame de oglinzi laconice, de asemenea, în nuanțe întunecate. Efectiv, acest lucru a favorizat crearea unei atmosfere de stil și rafinament. Unica pată de culoare este zona de recepție, unde au fost utilizate fotoliile în tonalitate oranj, pentru a dispersa acea atmosferă sterilă pe care o păstrează întreaga locație. Aceeași tonalitate a fost utilizată pentru draperia de separare a zonei de manichiură și pedichiură, în care a fost descărcat spațiul de orice detalii în plus, lăsând loc pentru mobilă și activitate. 

Și zona de cosmetologie a reprezentat o adevărată provocare, fiind izolată de celelalte spații și având, în egală măsură, nevoie de o iluminare eficientă. De aceea, s-a optat pentru nuanțe cromatice deschise, acest lucru fiind necesar pentru a concepe o zonă confortabilă atât angajaților, cât și clienților. Tot în spațiul dedicat salonului de înfrumusețare a fost amenajat grupul sanitar cu două cabine, una dintre care a fost echipată cu rafturi depozitare.

În cazul magazinului, design-ul interior a fost optimizat maximal, astfel încât să fie prezente zone speciale pentru fructe și legumele, alcool și produse de tutungerie, cea de producere a înghețatei, cea de produse cosmetice și zona pentru produse de uz casnic. Toate la un loc au păstrat filosofia întregului spațiu, prin utilizarea lemnului și a metalului în crearea vitrinelor spațioase și aerisite. 

Brand și identitate prin optimizare

Totuși, întreaga transformare a spațiului destinat frumuseții și comercializării de produse nu s-a oprit doar la acțiunile de elaborare a design-ului de interior și a arhitecturii, ci a continuat cu crearea liniilor de ambalaje, a brand book-ului cu logo și a materialelor publicitare concepute. 

Crearea pattern-urilor a conferit afacerii o imagine proaspătă și de impact, menite să fidelizeze viziunile clienților vis-a-vis de conceptul acesteia. Totodată, beneficiul evident este cel legat de profitabilitatea afacerii, care pe lângă calitatea serviciilor prestate mai obține și o pondere relevantă în rândurile concurenței acerbe, în domeniu. 

Păstrarea liniei identitare în toate materialele de prezentare, în ambalaje, în semnături, fortifică brand-ul și îi conferă o maturitate aparte în rândul consumatorilor de servicii. 

În cazul în care afacerea ta are nevoie de o astfel de identitate de brand, atunci este cazul să apelezi la biroul de arhitectură AB+Partners, aceștia având expertiza și experiența propice în acest sens. Apelează la echipa AB+Partners, care își au deja reprezentanță în București, la adresa bd. Nicolae Balcescu 16, etajul 3 sau la numărul de contact +40 757 033366. Mergi pe mâna profesioniștilor, atunci când ai un vis pe care vrei să-l transformi în realitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *