Tot ce trebuie să știi despre programul start up nation – alege consultanță specializată de la MoradoConsulting.ro

Mulți investitori la început de drum își pun o problemă legată de costuri start up nation. Iar cum această întrebare se află pe buzele tot mai multor întreprinzători. Dar cu toate acestea, nu avem un răspuns concret, deoarece costurile start up nation pot varia de la întreprindere la întreprindere. Pot cuprinde costuri legate de chirie, de contabilitate, de scriere a planului start up de către o firmă de consultanță sau de amenajare de spațiu.

Despre programul de fonduri start up nation trebuie știut faptul că se adresează întreprinderilor micro, mici și medii care au fost înființate după 30.01.2017. Programul start up nation 2018 oferă până la 200.000 de lei, fonduri nerambursabile cu care întreprinderea își va dezvolta activitatea.

De asemenea orice anteprenor la început de drum trebuie să știe ce condiții trebuie să îndeplinească după aprobarea finanțării. În urma finanțării start up națion întreprinderile trebuie să respecte în următorii 3 ani următoarele reguli!

  • implementarea proiectului;
  • să păstreze toate locurile de muncă nou create ce au fost asumate prin planul de afaceri pentru o perioadă minimă de trei ani;
  • să nu înstrăineze bunurile achiziționate prin intermediul ajutorului nerambursabil;
  • să nu schimbe locul de implementare a proiectului, fără acordul finanțatorului;
  • să desfășoare activitatea finanțată prin intermediul proiectului.

Dar până la momentul finanțării start up, anteprenorii trebuie să fie conștienți că există un drum ce trebuie parcurs cu strictețe. Planul trebuie construit pe realitate deoarece  orice eroare poate crea mari probleme după o eventuală finanțare.

Cu ajutorul unei firme de consultanță este mult mai ușor de creat un plan, pentru că aceste firme cunosc nivelul de rigurozitate al selecționării, dar și ce probleme se ivesc în timpul redactării planului. Firmele de consultanță au avantajul de a cunoaște procedura și calculul punctajelor cât mai apropiate de realitate, pentru că, spre deosebire de un anteprenor sunt ancorați mult mai bine în procedurile legislative legate de fondurile start up nation 2018.

Conform regulamentului prin programul start up nation se acoperă următoarele cheltuieli:

  • Echipamente tehnologice, maşini, utilaje și instalaţii de lucru – inclusiv software-ul aferent, necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare;
  • Aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;
  • Autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare;
  • Echipamente IT, tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio-video,etc.);
  • Achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;
  • Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie;
  • Achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de desfășurare a activității de comerț, producţie sau servicii;
  • Cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii și comerţ (clădiri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii, producţie şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate);
  • Realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate;
  • Achiziționarea de active necorporale referitoare la software pentru comerțul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare;
  • Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale– pentru asociatul/administratorul societăţii aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educaţie antreprenorială;

Chiar dacă lista cheltuielilor eligibile pare lungă,există și cheltuieli ce trebuiesc acoperite de câtre anteprenor, cum ar fii:

  • TVA-ul aferent cheltuielilor eligibile;
  • utilajele second-hand;
  • achiziția de clădiri și spații de producție;
  • achiziția de spații cu funcție locativă;
  • achiziția în leasing a mijloacelor fixe;
  • salarii și impozitele aferente acestora.

Cu toate acestea, nu orice domeniu de activitate poate accesa fonduri de finanțare. Următoarele domenii se află pe lista celor neeligibile la accesarea de fonduri start up nation 2018.

  • intermedieri financiare, asigurări și reasigurări;
  • tranzacții imobiliare;
  • activități de jocuri de noroc și pariuri;
  • producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool;
  • pescuit; aceste activități sunt eligibile prin intermediul Programului Operațional de Pescuit și Afaceri Maritime;
  • activități ale holdingurilor;
  • agricultura și prelucrarea produselor agricole; aceste activități fiind susținute prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală.

MoradoConsulting.ro oferă consultanta specializata pentru accesarea fondurilor din programul start up nation. Nu ezita să ceri o ofertă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *