Din păcate, prea puţini conducători auto accent pe presiunea din setul de anvelope de vară al maşinii. Chiar dacă anvelopele sunt noi, acestea se pot deteriora rapid din cauza anvelopelor umflate în mod corespunzător.de asemenea, este o chestiune esenţială pentru că maşina să funcţioneze în mod corespunzător şi pentru a evita accidentele rutiere, de aceea verificarea constantă a presiunii în pneuri este extrem de importantă.
Cât de des se va verifica presiunea din anvelope?
Cei mai mulţi producători de anvelope recomanda verificarea presiunii în anvelope cel puţin o dată pe lună sau chiar de două ori pe lună, dar şi înaintea unui drum mai lung. Presiunea din anvelope scade din mai multe motive, conducând la probleme mult mai grave. Fiecare anvelopă de vară în stare bună poate să piardă până la 0.06 ari pe lună, iar la fiecare diferenţă de temperatură mai mare, în plus sau în minus, scade cu încă 0.06 bari.
Conducătorii auto pot să transforme barii în atmosfere prin formula matematica simplă: 1 atm= 1,01325 bar sau prin folosirea unui calculator de pneuri disponibil în mediul online. Presiunea anvelopelor este specificată în funcţie de modelul maşinii, de tipul de anvelope, de aceea fiecare producător auto specifică în mod clar aceste date. Cel mai sigur datele vor fi găsite în cartea tehnică a maşinii, dar pentru a fi mai la îndemână, presiunea este specificata pe stâlpul uşii şoferului şi pe interiorul clapetei rezervorului.
Cei care îşi cumpără o maşină nouă trebuie să se asigure că găsesc uşor datele şi că au la dispoziţie un program de verificare a presiunii. Concret, presiunea trebuie verificată minim o dată la o lună, pentru că temperatura şi rulajul maşinii afectează indicatorii. Chiar dacă sunt folosite anvelope ranforsate, acestea trebuie optimizate şi verificate în mod normal. cauciucurile ranforsate au marcajul RFT sau XL care susţin o greutate mai mare.
Presiune prea mare vs. presiune prea mică în anvelopele de vară
Conducătorii auto trebuie să ţină cont de intervalul indicat de specialişti de presiune în anvelope pentru că în caz contrar, dacă presiunea este prea mare sau prea mică, influenţă asupra stilului de şofat şi asupra siguranţei poate fi extrem de negativă.
Aşadar, dacă anvelopele sunt umflate mai mult decât prevede producătorul, acest lucru va afecta:
· stabilitatea maşinii;
· imposibilitatea de a executa viraje corecte, greutatea în manevrare;
· uzura inegală a cauciucurilor;
· un confort mai scăzut al conducătorilor auto.
Presiunea mai mică decât prevăd producătorii anvelopelor aduce următoarele efecte negative:
· afectarea răspunsului direcţiei şi stabilității direcţionale;
· siguranţă redusă în trafic, pentru că în viraje mai delicate, anvelopele se pot desprinde de pe jante şi astfel se pot produce accidente grave;
· consum de carburant mai mare;
· pneurile se vor uza mai repede şi inegal.
Dacă presiunea din anvelope nu este verificată la timp şi scade în mod drastic, acest lucru poate deteriora anvelopele pe interior, lucru care va duce la explozia cauciucului. Presiunea se va verifica la o vulcanizare, la un mecanic auto, cu ajutorul unui manometru omologat sau la un atelier auto.