Ai un business online? O buna optimizare SEO incepe cu acesti 3 pasi!

optimizare_SEO

In prezent, un business online de succes nu presupune doar produse si servicii de calitate, ci si strategii si tactici de marketing digital care sa te ajute sa iti indeplinesti obiectivele. Astfel, indiferent de interesul oamenilor prezenti in online, ei vor folosi motoarele de cautare pentru a ajunge la rezultatele dorite. Tocmai de aceea, cea mai buna cale de a creste traficul si vanzarile site-ului afacerii tale este sa construiesti fiecare pagina avand in vedere atat motoarele de cautare, cat si nevoile si interesele potentialilor vizitatori.

Astazi, optimizarea SEO reprezinta cea mai eficienta metoda de a directiona trafic catre site-ul tau, in special atunci cand nu dispui de bugete generoase pentru publicitate, iar afacerile la inceput de drum pot profita de aceasta oportunitate in lupta cu o competitie mult mai puternica. Pentru a realiza cat este de important sa ocupi primele pozitii in Google, afla ca circa 32% dintre utilizatori acceseaza primul rezultat din pagina de cautari. Tocmai de aceea, in randurile de mai jos vei descoperi cateva recomandari de optimizare SEO care pot ajuta site-urile afacerilor aflate la inceput de drum sa creasca exclusiv din cautarile organice (bazate pe expresii si cuvinte cheie).

Monitorizeaza toate schimbarile

Indiferent de tacticile de optimizare SEO pe care le alegi si schimbarile pe care le vezi necesare in site, cel mai important este sa monitorizezi constant parametrii de performanta ai site-ului pentru a vedea ce impact au respectivele modificari sau strategii. In caz contrar, nu vei sti niciodata daca deciziile au fost bune sau daca trebuie sa mentii strategia pentru un timp mai indelungat.

Practic, va trebui sa alegi cel putin unul dintre indicatorii de trafic existenti, fie ca e vorba de numarul de abonari la newsletter in fiecare luna, achizitii de produse, pozitiile ocupate de site-ul tau pe anumite expresii cheie sau procentajul utilizatorilor care revin pe site. O alta recomandare de importanta majora este sa implementezi schimbarile pe rand, astfel incat sa poti observa efectul fiecareia in parte.

Creeaza o structura clara a site-ului

In cazul in care structura site-ului tau nu este una coerenta si perfect logica, cu trasee intuitive, strategiile de optimizare SEO nu vor aduce rezultatele scontate. Trebuie sa stii ca atat vizitatorii, cat si robotii motoarelor de cautare care iti scaneaza site-ul apreciaza ordinea. Prin urmare, atunci cand proiectezi arhitectura site-ului afacerii tale, va trebui sa gasesti o structura precisa bazata pe categorii, subcategorii, pagini, link-uri interne (care intaresc structura si indica traseele de relevanta) si heading-uri.

O arhitectura “curata” iti aduce doua mari beneficii:

– robotii Google ce scaneaza periodic site-ul vor gasi cu usurinta tot continutul si vor afisa paginile site-ului tau in lista de rezultate in functie de expresiile cheie folosite;

– utilizatorii vor avea o experienta pozitiva pe site-ul tau, indicatorii UX (user experience) fiind unele dintre cele mai importante criterii care trebuie luate in considerare in cadrul strategiei de optimizare SEO.

Construieste atat link-uri interne, cat si externe

Orice continut nou de pe site-ul tau trebuie imediat legat de restul paginilor (link-uri interne), astfel incat atat robotii Google insarcinati cu scanarea site-ului, cat si utilizatorii care acceseaza paginile site-ului tau in cautarea respectivei informatii sa poata localiza continutul cu usurinta.

Daca ai aflat care este importanta legaturilor interne dintre pagini, acum este momentul sa afli cateva informatii si despre link-urile externe (backlink-uri). Acestea sunt deosebit de importante pentru eforturile de optimizare SEO, fiind legaturi create intre diferite site-uri si privite, practic, ca niste “recomandari virtuale”. Backlink-urile sunt un factor cheie prin care Google evalueaza site-urile si le pozitioneaza in paginile de rezultate. In prezent, calitatea primeaza in fata cantitatii, motiv pentru care este important sa creezi backlink-uri doar pe site-uri puternice (cu autoritate mare) si relevante pentru specificul afacerii tale (aceasta strategie vine, bineinteles, la pachet cu un continut de calitate).

Acestia sunt doar 3 pasi pe care trebuie sa ii cuprinda orice strategie de optimizare SEO pe care o aplici in cazul in care doresti ca business-ul tau sa urce rapid in pozitii in paginile de rezultate ale gigantului Google. Evident, exista si alte detalii pe care trebuie sa le introduci in ecuatia digitala, printre care crearea de continut de calitate, prioritizarea variantei de mobile in fata celei de desktop, dar si eliminarea tuturor elementelor care scad viteza de incarcare a site-ului tau (un alt factor de importanta majora in functie de care Google afiseaza rezultatele cautarilor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *