Chocolate Saga începe vineri, la Sala Palatului din București

Ciocolatierii estimează vânzări de jumătate de milion de euro, în condițiile în care prețul bobului de cacao s-a triplat.

A treia ediție Chocolate Saga începe vineri, 14 iunie, cu 30 producători de ciocolată din România, 5 internaționali (Polonia, Moldova și Bulgaria) și peste 30 de companii din domeniile conexe. Este prima ediție care găzduiește o secțiune de business to business, cu materii prime și echipamente în valoare de peste 30 de milioane de euro.

Din atracțiile expoziției: înghețată cu gust de magiun și pâine prăjită,  bomboane cu cătină, ciocolată cu pătrunjel, trufe cu urdă, praline pe bază de sfeclă sau înghețată cu gust de… colivă. Pe tot parcursul evenimentului se vor desfășura ateliere pentru adulți si copii, precum și un concert Mascotele Zurli.

Cercetare și inovație în laboratoarele de cofetărie

„În ciuda aparențelor, munca din laboratoarele de cofetărie se bazează mult pe cercetare. Maestrul ciocolatier trebuie sa stăpânească atât de bine procesele și reacțiile chimice încât sa poată crea gusturi incredibile, care durează și care sunt sănătoase pentru corp. Nu ne așteptam să ne trezim și cu ciocolata-medicament, dar spre marea noastră bucurie chiar asta se întâmplă la aceasta ediție.” (Adina Istrate, organizator Chocolate Saga)

Bomboana-medicament: pralina cu inulină din cicoare care scade glicemia!

Cofetăriile DULCELLE, câștigătoarea premiului pentru cea mai buna pralina în 2019, vin cu cea mai mare inovație în materie de cercetare de laborator de cofetarie – pralina care scade glicemia! Glicemia va fi testata live, în timpul târgului, de către dr. Ioana Mușetescu înainte și după ingerarea ei, pentru a putea demonstra efectele benefice ale acesteia.

 “Am creat de curând, împreună cu Gabriela Berechet, doctor în gastrotehnică, o pralină absolut senzațională, care ar trebui să scadă glicemia. Ea conține magiun de Topoloveni, cu cicoare și ovăz dar si inulină, un ingredient natural din cicoare despre care se știe că scade glicemia.“ (Carmela Dragomir, Cofetăriile Delice)

Piața candy bar se dublează de la an la an

„Cererea pentru candy bar crește constant, cu aproximativ 30% de la an la an. Candy barul a devenit punctul central al oricărei petreceri, iar valoarea lui nu se rezumă doar la felul extraordinar în care arată sau la gusturi, ci îndrăznesc să spun că a trecut dincolo de asta. Simt că punem în candy bar ceva din felul de a fi al gazdelor petrecerii. Ca și cum noi, cofetarii, trebuie să simțim esența petrecerii respective și să o transpunem într-o operă de artă. Este „tabloul în ulei” al petrecerii din secolul XXI.” (Andra Ioana Bunea, Cofetăriile DULCELLE)

Ne place clasic

“La această ediție Chocolate Saga s-au alăturat nume sonore ale industriei, începând cu cele care ne-au marcat copilăria: Casa Capșa, bomboanele Bucuria și continuând cu Heidi. Observ că începem să ne orientam către un echilibru între producția de masă și cea artizanală în ceea ce privește prezența în expoziție, motiv pentru care salut și participarea Carrefour, primul retailer care a decis să ni se alăture. ” (Andreea Ilina, organizator)

Echipamente de 1 milion de euro la ciocolată

Tot la capitolul inovație se înscriu și echipamentele de ultima generație, care îi ajută pe ciocolatieri.

„Venim la această ediție cu un portofoliu de echipamente în valoare de peste 1 milion de euro și observăm o creștere de la an la an a acestui segment. Dintre noutăți aș sublinia cabina de pulverizare ciocolată, dar și Tuttuno Ice, un echipament care dozează și formează pralinele si injectează în ele umplutură cu înghețată.” (Irina Gavrila, Chocoline)

Chocolate Saga ediția III începe mâine, 14 iunie, orele 12.00, la Sala Palatului din București și va dura până duminică, 16 iunie. Biletele se găsesc pe entertix.ro și costa 20 de lei, iar copiii sub 10 ani au gratuitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *