Comportamentul adecvat in mediul online, unul dintre pilonii principali al ORM. Cateva idei ale iXpr

managementul-reputatiei-online-orm-online reputation managament ixpr

In fiecare zi comunicam prin toate canalele de dialog, de altfel zilnic consumam informatie dintr-o varietate foarte mare de surse. Asa cum este firesc in domeniul Online Reputation Management fiecare aspect al prezentei in social media conteaza, mai ales daca este sa ne gandim la faptul ca pe retelele e socializare critica poate fi extrem de dura. Tocmai din acest motiv este esential pentru orice entitate juridica si nu numai, sa foloseasca in mod cat mai corect si transparent de a comunica cu publicul nu numai in canalele media traditionale dar si in mediul online.

Comunicarea, un factor important pentru Online Reputation Management (ORM)

Nevoia de comunicare este la fel de veche ca si omenirea, si desi de-a lungul secolelor conceptul de comunicare a trecut prin mii si mii de schimbari, scopul si motivul nevoii de a comunica raman aceleasi, conexiunea umana si nevoia de a impartasi trairi, idei si credinte.  Bineinteles acum traim in era informatiei si a vitezei, iar dialogul a capatat mai multe fete si modalitati, insa un lucru ramane constant: un cuvant poate face multe lucruri, bune sau rele. Online Reputation Management este o ramura a brandingului care priveste in mod exclusiv comportamentul in mediul online. 

Comunicarea in online include nu numai un singur canal de dialog sau un singur mod de a comunica, precum articole pe blog sau advertorial in media,  ci si componenta de vizual si auditiv. Astfel se naste o intrebare simpla; cum comunicam in mediul online fara a aduce prejudicii identitatii companiei? Pentru inceput trebuie sa ne referim la motivatia comunicarii. In general o companie trebuie sa isi tina cat mai aproape in ideea de a crea o comunitate inchegata ce poate oricand fi o resursa de marketing. Insa pentru a putea construi o astfel de comunitate trebuie facuti pasi mici in directia corecta dar in afara de asta, comunicarea este elementul cheie.

Criterii esentiale pentru a construi o comunitate sanatoasa

Exista trei criterii esentiale pentru a putea construi o comunitate in mediul online. Transparenta in comunicare este la fel de importanta ca si sinceritatea. Nimeni nu va discuta cu cineva care nu stie sa isi prezinte ideile intr-o maniera elocventa. Transparenta in mediul online, asa cum expertii in Online Reputation Management recomanda, trebuie sa fie un criteriu in jurul caruia sa va proiectati continutul pentru pagina.

Pentru a avea un dialog constructiv sinceritatea este elementul central. Printr-o comunicare deschisa si sincera se obtine credibilitatea, un punct forte care folosit intr-o maniera bine gandita poate duce la uriase beneficii atat pentru identitatea companiei cat si in planul financiar. Evident, credibilitatea nu se construieste doar prin sinceritate, aceasta se obtine in timp si prin munca, insa punctul de plecare este sinceritatea si comunicarea transparenta. 

Totusi, oricat de corecta ar fi o entitate economica sau o persoana in mediul online, mereu se vor gasi persoane care sa contrazica si sa isi exprime nemultumirea. De multe ori, aceste neintelegeri pot sa afecteze imaginea dar si perceptia asupra brand-ului a comunitatii. 

Ultimul element este interesul. Aici vorbim despre ambele parti ale comunicarii, atat cea care lanseaza informatia cat si cea care o primeste. Prin interes intelegem gradul de asumare si efortul depus pentru a mentine un dialog constructiv.  Politetea si stapanirea de sine reprezinta pilonii principali ai unei comunicari sanatoase. Raspunzand cu aceeasi moneda unui client care este nemultumit problema nu se va rezolva ci va degenera. In schimb, o abordare politicoasa a problemelor celor care contacteaza un anumit brand va rezolva de cele mai multe ori conflictul. 

Firmele de Online Reputation Management te vor ajuta sa rezolvi cele mai importante probleme de imagine cu care te confrunti in mediul online si sa gaseasca solutiiile potrivite pentru a avea o imagine impecabila in mediul online. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *