Chiar daca activitatea antreprenorilor, a companiilor mari sau mici s-a mutat in mediul online, un brand inca poate fi promovat cu succes prin intermediul materialelor promotionale.
Te intrebi cum mai poate fi eficienta publicitatea prin intermediul produselor promotionale? Raspunsul este ca se poate. Acestea raman instrumente esentiale in promovarea unei afaceri.
Ce sunt materialele promotionale?
Sunt acele materiale personalizate cu logo-ul și sloganul brandului tău, eventual și cu minime informații de contact.
Ce fel de produse putem personaliza? Orice material cu ajutorul caruia ne desfasuram activitatea. Pixuri, agende, calendare, tricouri, echipamente de protectie. Orice consideram ca poate fi relevant pentru companie si brandul pe care-l reprezentam.
- Cum ajuta materialele promoționale in promovarea unui business?
Importanta personalizarii unor materiale este foarte mare pentru promovarea brandului. Aceste materiale vor putea fi observate de o multime de persoane. Trebuie sa luati in calcul faptul ca angajatii vor folosi materialele promotionale si in timpul liber, in vacanta sau in locuri in care o multime de persoane isi petrec timpul.
Materialele promotionale vor avea efectul dorit doar daca acestea au la baza materiale de calitate superioara. O umbrela, de exemplu, daca este rezistenta si are un aspect placut, va fi folosita pentru o perioada mai lunga. In tot acest timp va fi observata de alte persoane, iar brandul va deveni tot mai cunoscut.
Materialele promotionale de calitate vor oferi mai multa incredere brandului. La fel functioneaza si situatia in care aceste articole sunt de o calitate slaba. Acestea vor fi asociate cu serviciile sau produsele oferite de compania a carui logo este imprimat pe articolul respectiv.
- De ce apeleaza firmele la aceasta forma de publicitate?
Interactiunea cu un anumit brand, aprecierea calitatii produsului sau a serviciilor pe care acesta le ofera, cresc interesul pentru brandul respectiv. Persoana respectiva poate deveni un potential client pentru ca va fi interesata de produs si poate ajunge cu usurinta la decizia de cumparare.
Existenta afinitatii fata de un brand va determina interactiunea cu acesta si loialitatea, daca asteptarile sunt satisfacute.
Cum si unde poti utiliza materialele promotionale?
- Cu ocazia expozitiilor
Sunt locuri in care vor fi prezenti multi oameni, din diferite domenii, iar asta se traduce in oportunitati de promovare si atragerea de noi clienti. De obicei, oamenii au o parere buna daca primesc articole promotionale de la o firma. Daca mai sunt si de calitate, cu atat mai bine. Dupa ce vor pleca, vor ramane cu acel material, produs fapt care le va aminti de brandul tau.
- Conferinte
Un alt caz excelent in care poti oferi mape de prezentare personalizate cu logo-ul si sloganul brandului tau.
- Petrecerile de sarbatori sau evenimentele speciale
Aceste petreceri sunt un alt motiv foarte bun de a promova brandul prin intermediul materialelor promotionale. La aceste sarbatori inviti si persoane/companii din exterior, fapt care va duce la o promovare instantanee a brandului. Daca le vei oferi un mic cadou cu ocazia participarii la eveniment, vei crea o atmosfera interesanta in care iti vei putea prezenta brandul, spunandu-le in acelasi timp invitatilor ca apreciezi prezenta lor acolo.
- Concursuri
Premiile acordate in cadrul concursurilor pot fi produse promotionale. Cu cat sunt acordate mai multe si mai frecvent, cu atat brandul tau va fi mentionat in comentarii pozitive, in special pe platformele social media. Iar mediul online atrage din ce in ce mai multi oameni care pot deveni clientii tai.
Cum se face ca materialele promotionale sunt atat de importante pentru o afacere de succes?
O strategie eficienta de marketing trebuie sa includa mai multe modalitati de publicitate, de promovarea a brandului. Una dintre ele este utilizarea articolelor promotionale pentru a scoate in evidenta identitatea brandului, pentru a-l face vizibil potentialilor clienti, atat in mediul online, cat si offline.
De exemplu, cadourile personalizate cu logo-ul unui brand atrag atentia celui care primeste cadoul fapt care-i va starni interesul si va dori sa afle mai multe detalii despre acel brand.
- Rolul produselor promotionale
- Expunere. Cand treci pe strada pe langa un panou, de-abia il observi. In schimb, un pix, o agenda sau un tricou va fi in atentia ta poate zilnic, de asemenea, si brandul.
- Recunoastere rapida a brandului. In orice situatie, isi vor aduce aminte de tine datorita produselor promotionale pe care le primesc.
Orice produs promotional poarta viziunea brandului tau tradusa intr-un slogan atragator. Poarta logo-ul tau, adica acel element memorabil de identitate vizuala, care te reprezinta. Poarta datele de contact ale companiei. Sunt precum o carte de vizita eficienta.
Imaginea brandului tau poate fi construita treptat cu ajutorul multor instrumente pe care le avem dispozitie. Important este sa le valorificam.