Drumul de la idee la brand… si mai departe la awareness

Se spune ca o idee exceptionala care nu vede lumina zilei este o idee proasta, in cele din urma. Speri ca ideea ta de business sa vada lumina zilei si sa demarezi un start-up sau sa realizezi o fuziune, o schimbare, sa reimprospatezi imaginea companiei in ochii clientilor sau sa nasti un nou brand in compania pe care o detii sau pentru care lucrezi.

Dar cum sa iti faci ideea sa se materializeze si sa afle lumea despre ea folosind resurse cat mai putine care sa aiba un impact maxim si sa te conduca la succes?

Strategia trebuie bine pusa la punct si calendarul trebuie incarcat cat mai mult cu cat mai multe etape ale proiectului privind brandingul sau rebrandingul. Managerierea proiectului trebuie sa fie una de ansamblu, integrativa, folosind softuri de specialitate sau, daca nu, stabilind cat mai multe sedinte constructive de lucru si cat mai multe delegari de responsabilitati cu deadline strict, parteneriate reciproc avantajoase si colaborari prin care costurile sa se optimizeze.

 

Iata cateva exemple de task-uri care pot fi trecute in calendar:

  • Stabilirea logo-ului (un logo creat/ales inteligent este acela care se poate imprima in subconstient si care poate fi tradus foarte usor prin numele brandului)
  • Stabilirea sloganului (sloganul poate fi unul usor modificat – rebranding, unul nou  – branding sau unul specific – lansarea unui nou produs, de exemplu)
  • Stabilirea strategiei de comunicare online (corporatiile-gigant comunica pana si cea mai mica schimbare, aloca bani suficienti pentru asta, cunoscand efectele pozitive ale comunicarii; daca nu comunica ele despre ele, altcineva va lua in mod negresit initiativa; asadar, nu este loc de speculatii)
  • Stabilirea strategiei de comunicare offline (de fapt, este o singura strategie de comunicare cross channel, adica integrata)
  • Implementarea strategiei (executia, care trebuie sa fie calitativa intotdeauna)

La nivel de comunicare offline intra branduirea a cat mai multe lucruri. Cand un brand apare peste tot si mai si circula prin jur, nu poate fi ignorat, nu este posibil. Totusi, cine vede pe strada sau pe un pix un brand va fi curios intr-o mare masura sa caute pe internet detalii despre acesta.

 

Cum se deschide drumul catre succes

In plus, personalizarea unui flyer sau a orice material/obiect ce poate fi inmanat unui partener de afaceri, poate avea un impact mai mare decat orice alta incercare de PR.

Degeaba este brandul atractiv daca el nu este comunicat cu fiecare ocazie. Intr-adevar, atentia s-a indreptat impresionant de mult catre online, insa oamenii reactioneaza inclusiv la bombardamentul vizual offline, fizic, mai ales daca brandul apare pe masina firmei aflata in trafic sau in vecinatatea farmaciei preferate (aici vorbim de firmele luminoase de la sediu/ punct de lucru/ punct de desfacere).

Asadar, apeleaza la marketeri si designeri buni sa creeze logo si slogan, apeleaza la firme bune de productie publicitara pentru aducerea logo-ului (poate si a sloganului sau a sloganului campaniei de rebranding) in viata de zi cu zi, si la oameni priceputi cu comunicarea eficienta online care sa asigure prezenta brandului intr-un mod inteligent pe Internet.

Drumul de la idee la brand este o invitatie catre drumul de la brand la awareness. Si mai departe, deschide drumul catre succes.

 

Sursa foto: http://images.huffingtonpost.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *