La fel ca orice alt domeniu, piata serviciilor de inchirieri auto cuprinde companii profesioniste si companii mai putin profesioniste. Cu siguranta ai citit articole sau ai vazut reportaje la TV in care diversi clienti ai companiilor de inchirieri auto au fost obligati sa plateasca sume mari de bani pentru pagube care nu au fost produse de ei. Astfel de incidente sunt regretabile, iar din acest articol vei afla care sunt tehnicile folosite de companiile indoielnice de inchirieri auto si cum sa te feresti de ele.
Un prim indiciu care ar trebui sa iti ridice suspiciuni este pretul practicat de aceste companii de inchirieri auto. Daca acesta este cu mult mai mic decat pretul pietei, este clar ca respectiva companie apeleaza la diverse tertipuri pentru a-si insela clientii sau a nu plati taxe la stat. O companie de inchirieri auto serioasa – care iti ofera factura pe banii incasati, care plateste taxe la stat, care are toate taxele și asigurarile auto platite (rovinieta, RCA, full CASCO) si are toate reviziile facute la zi – nu are cum sa faca profit din inchirierea unei masini la un pret sub 10 euro pe zi. Totusi, exista si companii de inchirieri auto care practica astfel de preturi. Iata care sunt acestea:
1. Companii care functioneaza ilegal sau spala bani. De obicei, aceste companii nu platesc taxe la stat si nu iti ofera factura pentru serviciile prestate. Daca semnezi un contract cu o astfel de companie si intampini probleme, ramanand fara banii de garantie, este foarte dificil sa ai castig de cauza in instanta, in lipsa unei dovezi.
2. Companii care fac profit din garantia nereturnata. Aceste companii propun preturi foarte mici la inchirierea unei masini, insa cer garantii nejustificat de mari. Spre exemplu, pot ajunge sa ceara o garantie de 1.000 de euro pentru un Ford Fiesta, desi nu s-ar justifica o garantie mai mare de 300 de euro pentru acest model. Apoi, profitand de faptul ca majoritatea celor care apeleaza la companii de inchirieri auto sunt clienti ocazionali, care nu se asteapta sa intampine probleme in recuperarea garantiei, aceste companii apeleaza la diverse tertipuri pentru a nu o returna.
Una dintre tactici este cea a spalatoriei auto: in momentul returnarii masinii, reprezentantul companiei de inchirieri auto sustine ca aceasta este prea murdara pentru a putea fi evaluate eventualele pagube. La iesirea din spalatorie, pe masina „apar” tot felul de zgarieturi si alte defectiuni care sunt puse pe seama clientului respectiv. Exista chiar si companii de inchirieri auto care isi urmaresc clientii in trafic, prin GPS, iar, in momentul in care acestia parcheaza masina, angajatii respectivei companii o zgarie, urmand ca la returnare respectivele pagube sa fie puse pe seama clientului.
Oprind aceste taxe si garantii, respectivele companii sunt acoperite si pot continua sa practice preturi foarte mici, atractive pentru clienti.
Cum arata o companie de inchirieri auto profesionista
Pentru a evita sa fii inselat, trebuie sa faci o cercetare amanuntita inainte de a alege compania de inchirieri auto la care vrei sa apelezi. In general, o companie serioasa din acest domeniu trebuie sa bifeze cateva aspecte obligatorii:
– sa aiba o experienta indelungata pe piata – FocusRent, companie din Bucuresti si Otopeni, are o experienta de peste 10 ani pe piata foarte competitiva a serviciilor de inchirieri auto;
– sa aiba recenzii pozitive din partea clientilor – FocusRent si-a castigat, de-a lungul timpului, nenumarati clienti fideli, care apeleaza intotdeauna cu incredere la serviciile sale si sunt rasplatiti cu reduceri substantiale;
– sa aiba preturi corecte – la FocusRent nu exista costuri ascunse, pretul afisat pe site fiind si pretul final pe care il vei plati (acesta include RCA, full CASCO, rovinieta);
– sa aiba masini in stare buna de functionare – la FocusRent, toate masinile din flota sunt mai noi de cinci ani si sunt supuse unor revizii tehnice temeinice inainte de a-ti fi inmanate.
Alte avantaje ale companiei de inchirieri auto FocusRent includ: promptitudine in preluarea rezervarilor si livrarea autoturismelor (primesti masina in maximum 3 ore de la confirmarea rezervarii), inlocuirea rapida a masinii avariate (in cazul unui incident nefericit, primesti un autoturism nou in maximum 5 ore) si un call-center disponibil 24/7.