Pentru industria constructiilor, sezonul rece poate reprezenta o perioada mai dificila. Antreprenorii si cele mai multe firme de constructii depind, de obicei, de vreme buna pentru a-si desfasura activitatea, asa ca lunile de iarna pot incetini proiectele.
Pentru detinatorii de afaceri in industria constructiilor si in amenajari interioare, precum amenajari garsoniere, este important sa isi planifice activitatile in avans pentru a-si asigura un flux de numerar constant.
Indiferent de sezon, persoanele care lucreaza in domeniul constructiilor isi pot maximiza vanzarile si isi pot mentine afacerea profitabila pe tot parcursul anului cu strategiile potrivite:
Examinati performanta afacerii
Desi activitatea in timpul iernii poate fi mai lenta, asta nu inseamna ca puteti intra in concediu pana cand temperaturile vor mai creste. Puteti folosi acest timp disponibil pentru a examina performanta afacerii pe care o desfasurati. In calitate de antreprenor in domeniul constructiilor, cel mai probabil petreceti cea mai mare parte a timpului in afara biroului, ceea ce nu va permite sa va concentrati pe foi de calcul, bugete, promovare, marketing si alte servicii, precum montaj de dus walk-in pe care le-ati putea introduce in portofoliu.
Asadar, in lunile mai lente, puteti sustine dezvoltarea afacerii efectuand asa-numite sarcini de birou, printre care analizarea datelor financiare, examinarea performantei pana in prezent si compararea cu cea de anul trecut, efectuarea unei analize SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunitati, amenintari) si stabilirea unor obiective de viitor.
De asemenea, analizati daca aveti suficiente resuese pentru a angaja alti specialisti, pentru a cumpara materii prime si pentru a va extinde si mai mult afacerea. Tot in aceasta perioada mai lenta este recomandat sa discutati cu contabilul personal despre deducerile fiscale si creditele fiscale. Deja, din toate aceste analize, va puteti da seama daca afacerea este una profitabila si se indreapta spre ceea ce ati tintit.
Concentrati-va pe activitatile de marketing si pe baza de clienti
Deoarece aveti mai mult timp disponibil, il puteti folosi pentru a intra in legatura cu clientii actuali, cu clientii viitori sau cu potentialii parteneri de afaceri. Adesea, puteti obtine viitori clienti de la clientii existenti sau de clientii anteriori care deja cunosc calitatea activitatii pe care o desfasurati.
Un fost client al carui living l-ati renovat vara trecuta, sau unde ati montat parchet pentru incalzire in pardoseala ar putea avea nevoie de servicii pentru a-si pune la punct izolatia din pod sau poate are nevoie de reparatii acoperis. Recomandarile sunt foarte importante, asa ca nu ezitati sa solicitati recomandari de la clientii care au fost multumiti de serviciile pe care le-ati oferit. Desi sunt numeroase modalitati prin care va puteti promova afacerea in mediul online, recomandarile reprezinta metoda traditionala prin care va puteti imbogati portofoliul de clienti. Pentru a tine pasul cu strategiile de promovare online, trebuie doar sa solicitati clientilor recenziile si parerile lor pe platformele de socializare.
Participati la evenimente si expozitii
De asemenea, puteti participa la evenimente comunitare si expozitii comerciale pentru a va stabili afacerea ca fiind experta in industria constructiilor. Majoritatea antreprenorilor care participa la aceste evenimente detin o afacere de succes in domeniul constructiilor si cauta oportunitati de extindere. Prezenta la aceste evenimente inseamna, totodata, sa va expuneti unor potentiali parteneri de afaceri care pot contribui la dezvoltarea afacerii. De asemenea, daca detineti un website sau un blog de afaceri, puteti impartasi parerile legate de ceea ce ati constatat la evenimentul la care ati participat. Puteti face chiar si un scurt live pentru paginile de socializare, pentru a demonstra clientilor ca incercati sa va tineti la curent cu toate noutatile care apar in domeniul constructiilor.