Alaturi de volumul mare de munca sau de termenele-limita care trebuie respectate, conflictele cu superiorii, cu colegii sau cu subalternii se numara printre cel mai frecvent amintite surse de stres la locul de munca. In plus, numerosi angajati simt stari de presiune si de inconfort atunci cand trebuie sa participe la o sedinta, sa sustina o prezentare in fata colegilor, a unor parteneri de afaceri sau a potentialelor clienti.
Toate aceste situatii pot fi gestionate mai bine cu ajutorul cunostintelor si a experientei acumulate in urma participarii la un curs de comunicare asertiva. Trainingul este organizat de echipa Brightway® care, inca din 2004, gandeste, creeaza si pune in aplicare programe de dezvoltare personala si profesionala.
Cui i se adreseaza un curs de comunicare?
Trainingul se adreseaza persoanelor care simt nevoia unor instrumente profesionale care sa le permita gestionarea tuturor tipurilor de interactiuni din contextul actual. Se va dovedi util pentru toti managerii si antreprenorii care doresc sa comunice eficient cu membrii echipei, precum si pentru cei care au interactiuni cu furnizori, clienti sau alti parteneri de afaceri.
Un curs de comunicare asertiva le permite participantilor sa inteleaga emotiile, pentru a avea relatii de colaborare mai bune. Trainingul devine, astfel, un pas esential in dezvoltarea tuturor persoanelor care doresc sa isi construiasca o strategie de bunastare si sa aiba relatii sanatoase cu cei din jur.
Beneficiile obtinute in urma participarii la un curs de comunicare
Companiile ai caror angajati au participat la acest training au inregistrat mai multe beneficii. In primul rand, este vorba despre diminuarea conflictelor si economisirea, in acest fel, de energie, timp si resurse care vor fi folosite in scopuri mult mai importante.
Scaderea numarului de conflicte ii asigura fiecarui angajat in parte mai mult calm si o stare de bine, propice performantei. In momentul in care beneficiaza zi de zi de o stare emotionala constructiva si capata un plus de incredere in posibilitatea colaborarii reusite cu colegii, fiecare persoana ajunge sa dea, cu adevarat, masura propriei valori.
Aceste rezultate devin posibile datorita faptului ca participantii la un curs de comunicare asertiva isi insusesc metode practice care le permit sa inteleaga cu mare claritate punctul de vedere, principiile si sentimentele interlocutorilor.
In paralel, se faciliteaza si intelegerea, din punct de vedere al neurostiintei, a modalitatii in care fiecare persoana isi formeaza obiceiurile si deprinderile. Pornind de aici, este evitata crearea unor deprinderi daunatoare si, dimpotriva, sunt invatate mai multe tehnici care ajuta la formarea unor obiceiuri sanatoase de comunicare cu ceilalti membri ai unei echipe.
Se ajunge, de asemenea, la dezvoltarea capacitatii de a face distinctia intre emotiile autentice si asa-numitele emotii-masca, ceea ce reprezinta un pas esential in efortul de a identifica si de a pune capat cu promptitudine celei mai mari parti a comportamentelor neconstructive.
Astfel, nu vor mai exista membri ai echipei care se tem sa isi prezinte ideile si nici nu se mai intampla ca diferentele de opinie sa fie escaladate si, pornind de la ele, sa se ajunga la dispute personale. Dimpotriva, se vor cauta permanent solutii din care toata lumea are de castigat.
In concluzie, un curs de comunicare contribuie decisiv la depasirea incertitudinii si a stresului la locul de munca si se dovedeste una din cele mai bune investitii, in orice domeniu economic!