O marca de ceasuri japoneza creata in 1881 de Kintaro Hattori, firma de ceasuri Seiko este o gura de aer proaspat. De 150 de ani, ofera modele echipate cu sisteme inovatoare.
O poveste de succes japoneza
Punctul de plecare al traseului de ceasuri Seiko este un modest atelier de reparatii de ceasuri. Cesornicarul Kintaro Hattari, cel care a fondat atelierul, a decis sa se diversifice oferind spre vanzare modele second-hand. Succesul este imediat. In 1881, Kintaro Hattari si-a creat propria marca de ceasuri numita Seikosha, care avea sa devina Seiko. De atunci, marca s-a angajat intr-o politica riguroasa de inovare si s-a pozitionat pe piata cu obiectivul clar declarat de a concura cu prestigioasele ceasuri elvetiene.
Inovatie conform Seiko
Aventura brandului este aceea de a cuceri „premiera mondiala”. Iar palmaresul este impresionant. In 1959, Seiko s-a lansat in comercializarea ceasurilor de cuart destinate echiparii posturilor de radio. Zece ani mai tarziu, compania a castigat titlul de „cel mai bun ceas de mana cronometru mecanic” la competitia de la Geneva. In anii 1980, firma a mers si mai departe. Ea a inventat primul ceas de televiziune din lume. Apoi a aparut pe piata calibrul M516, echipat cu un dispozitiv de inregistrare a sunetului. In 2005, Seiko a introdus primul ceas din lume condus de unde radio tribanda. In 2008, a fost facut un nou pas. Seiko proiecteaza primul ceas special destinat plimbarilor in spatiu. Cel mai remarcabil sistem echipeaza ceasurile Kinetic. Acest ceas de cuart isi produce propria energie si isi poate reduce consumul la minimum. Fara baterie, are un sistem generator de energie electrica integrat care functioneaza datorita miscarii bratului. Daca ceasul nu este purtat timp de 24 de ore, mainile se opresc, economisindu-i astfel energia.
Seiko, sponsor sportiv
Compania dezvolta Seiko Spring Drive, un cronograf de lux asamblat manual care masoara timpul cu o precizie de plus sau minus o secunda in 24 de ore. Dupa ce a fost cronometrul oficial al Campionatelor Europene si Mondiale de atletism, marca a cucerit de atunci alte terenuri sportive. Din 2007, a sustinut Asociatia Internationala a 49ers, adevarate masini de curse care si-au facut aparitia in 2000 la Jocurile Olimpice de la Sydney. Pentru aceasta ocazie a fost conceputa o linie dedicata acestui parteneriat, care poarta numele de Velatura. Cea mai recenta ilustratie sportiva de pana acum: un parteneriat semnat in 2011 cu FC Barcelona. In 2010, marca a castigat un premiu la Marele Premiu de la Geneva pentru unul dintre modelele sale, Seiko Spring Drive Spacewalk Commemorative Edition, ceasul sport al anului. Astazi, grupul Seiko este format din patru marci, Credor, Grand Seiko, Pulsar si Lorus. Clientii isi pot defini functiile sau optiunile ceasului si isi pot alege stilul dintre cele 11 colectii oferite, sport sau clasic.