Optimizarea SEO este o practica ce continua sa creasca si sa evolueze. Dar cel mai important, SEO continua sa invadeze si sa influenteze si alte canale de promovare online. Ceea ce trebuie sa inteleaga marketerii sunt factorii care conduc catre aceste tendinte. Iata care sunt trendurile pe care SEO trebuie sa se bazeze in anul 2018.
Google pune accentul pe calitate in detrimentul cantitatii
Pe parcursul anului 2017, Google a facut schimbari majore in algoritmi. Spre deosebire de anii trecuti, cand schimbarile realizate erau anuntate sub forma unor denumiri specifice (de exemplu, Panda, Penguin, etc.), in prezent motorul de cautare nu mai comunica ce fel de actualizari de algoritmi face. Acestea au un impact major asupra mai multor aspecte si nu se focuseasa asupra unuia singur, asa cum se intampla in trecut.
In anul 2018, accentul pe care Google il pune pe calitatea continutului este din ce in ce mai pregnant. Astfel, este foarte important pentru orice business sa contracteze servicii de optimizare SEO de calitate, adaptate permanent conditiilor impuse de Google. Practicile invechite pot dauna in mod iremediabil site-ului tau, dat fiind ca sansele sa fii penalizat sunt aproape garantate. Competitia este din ce in ce mai acerba in mediul online, ceea ce inseamna ca trebuie sa mizezi inca de la inceput pe o optimizare SEO de calitate, bazata pe o strategie actuala si eficienta. Esential este ca focusul sa fie pus pe realizarea unui continut valoros, care sa ofere utilizatorilor o experienta pozitiva in mediul online.
O experienta cat mai buna pentru utilizatori
Acestea fiind spuse, ajungem inevitabil la concluzia ca Google isi doreste ca utilizatorii sai sa beneficieze de o experienta de cea mai buna calitate. Astfel, daca iti doresti sa ocupi o pozitie de top in paginile de rezultate pe Google, optimizarea SEO este vitala. In momentul de fata, este esential sa creezi o experienta virtuala unica, cu care utilizatorii tai sa se poata identifica.
De-a lungul anilor, ideea ca atentia utilizatorilor s-a diminuat a fost general acceptata de catre industrie si, prin urmare, videoclipurile au devenit mai scurte, iar continutul a inceput sa fie din ce in ce mai putin orientat catre calitate. Acest lucru o condus catre o experienta in online slaba. Insa, in ultimii ani, comportamentul utilizatorilor s-a schimbat radical; acum, utilizatorii cauta continut de calitate, care sa ofere informatii valoroase, unice si filtrate printr-o perspectiva personala. In prezent, suntem mult mai constienti de investitiile pe care le facem, ceea ce ne determina sa studiem mult mai atent brandurile ale caror produse sau servicii dorim sa le achizitionam.
Anul 2018 a adus deja schimbari la nivel de optimizare SEO. Companiile au adoptat strategii noi, dat fiind ca noii algoritmi sunt o provocare reala pentru orice brand care isi doreste sa se afirme in mediul online. In fond, scopul principal este cresterea traficului si a ratei de conversie, iar acest lucru se poate realiza doar adaptandu-ne permanent la cele mai noi tendinte impuse de catre Google.