5 Greșeli ale Unui Content Writer Care Te Pot Costa Clienți

Content Writer

Profesia de content writer nu este chiar roz. Nu vin banii șiroaie fără să faci nimic, contrar zvonurilor. De fapt, a fi content writer înseamnă să fii mai responsabil decât în alte profesii.

Unele dintre gesturile sau faptele tale te pot costa clienți chiar dacă tu le consideri erori nevinovate sau nu le consideri erori deloc. Hai să vedem despre ce mici greșeli ar fi vorba.

Nu Răspunzi în Timp Util la Mailuri

Poate pentru tine pare ceva banal, dar pentru un client care are taskuri urgente faptul că nu răspunzi în timp util la mailuri este un lucru grav. De fapt, dă impresia că nu ești acolo când are nevoie, nu se poate baza pe tine și va recurge rapid la altcineva care este disponibil atunci când are nevoie. Urgența unui task îl poate costa bani sau o colaborare, de aceea are nevoie de oameni de încredere care răspund rapid mailurilor sale. Nu a zis nimeni să stai treaz 24/24, dar nici să nu reușească oamenii să dea de tine când au urgențe.

Nu Acorzi Atenție Greșelilor de Ortografie, Punctuație sau Gramatică

Aceasta este cu siguranță cea mai gravă greșeală pe care o poți comite din postura de furnizor de conținut pentru site-uri sau bloguri. Omul care primește acele texte de la tine ar dori să le vadă gata de publicare, perfecte din punct de vedere ortografic, gramatical și al punctuației. Timpul pe care îl poate petrece corectând ce ai scris este o pierdere pentru el, dar și pentru clientul său. Dacă se hotărăște să îți trimită textul înapoi pentru revizuire pierde iar timp o dată să îți scrie ce este în neregulă într-un mail și încă o dată așteptând ca tu să corectezi textul. Înainte de a trimite, verifică măcar o dată textul.

Nu Verifici Procentul de Plagiat

Clientul unui scriitor de continut așteaptă texte cu 0% plagiat. Este normal deoarece un text plagiat îi poate aduce penalizarea sau suspendarea site-ului. O greșeală nevinovată a ta, că ai copiat două propoziții sau că ai uitat să verifici procentul de plagiat îl poate costa sute sau mii de euro/dolari. Nu este nicio glumă la mijloc. Textul contează enorm și aici se pot pierde foarte ușor tot timpul, tot efortul, dar și toții banii investiți.

Scrii sau Spui Fix ce îți Trece Prin Cap la Nervi

Nu ai auzit niciodată de „vorba dulce mult aduce?” Ei bine, nu este doar o vorbă din bătrâni care nu mai răsună nicăieri. Este de fapt, o idee pe care o poți folosi în orice context la vieții și care te poate ajuta să ai colaborări de lungă durată. De câte ori nu ai primit un mail mai mult sau mai puțin acid căruia ai vrut să îi răspunzi cu primele cuvinte care ți-au venit în minte? Dacă nu știai, dacă ai trimite acele mailuri exact cum îți veneau cuvintele în minte alimentate de furie și stres cu siguranță clienții ți-ar fugi departe. Atât de departe încât să nu îi mai găsești nici la cele mai insistente apeluri. Niciodată nu scrie mailuri și nu spune oamenilor, nici măcar la telefon, fix ce îți trece prin cap.

Dacă nu știai asta, adevărul doare, iar cuvintele acide, ofensatoare, sarcastice nu sunt tolerate de unii oameni. Chiar dacă acasă, în cercul de prieteni poți vorbi sau te poți comporta într-un mod informal și amuzant în opinia ta, clienții nu vor gândi la fel. Ai grijă ce spui și mai ales cum spui. Uneori dacă vrei să modifici o situație este nevoie de un strop de diplomație, adică să te exprimi frumos pentru a explica un lucru sau a cere un anumit preț.

Nu Respecți Termenele Limită aka Deadline-urile

Pentru clienții tăi termenele limită sunt sfinte. Deși mulți își iau măsuri de precauție, este bine să livrezi ceea ce promiți. Promisiunile, fie ele în scris, la telefon sau pe cale orală, reprezintă un angajament pe care ți-l asumi. Cui îi place să nu își țină un partener, client, colaborator promisiunea? Nu numai că este jenant și ofensator, dar poate costa sume mari de bani și colaborări în sine. Tu vei pierde clienți, clientul tău va pierde clienți. Este un mare carusel sau un domino, după cum îți poți imagina, la mijloc. Nu ești doar tu. Nu doar tu contezi. Încearcă să privești din perspectiva celuilalt și să te pui în locul său. Empatia este esențială în orice domeniu.

Dacă vei respecta promisiunile și vei fi serios în activitatea ta, vei primi înapoi seriozitate. Totul ține de tine. Dacă nu ai observat până acum, tot ce oferi ți se întoarce, tot ce arunci în univers ți se întoarce înapoi. Ai grijă ce oferi lumii pentru că s-ar putea să primești lucruri care nu îți plac și asta te va pune pe gânduri. Dacă ai nevoie de un content writer pasionat, un om care scrie pentru a trăi și trăiește pentru a scrie, contacteaz-o pe Oana Păuna. Nu vei regreta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *