Cand vine vorba de piese bibiclete si de repararea sau inlocuirea lor, multi biciclisti se confrunta adesea cu o serie de intrebari: “Ce piese bicicleta sunt imporante pentru mine?”, “Pot schimba singur piesele biciletei sau trebuie sa apelez la un profesionist?”, “Cum imi dau seama care dintre piesele bicicletei mele trebuie inlocuite?” si asa mai departe. Indiferent ca vorbim de piese biciclete ieftine sau scumpe, acestea se uzeaza in timp, de aceea vom vedea astazi care sunt cele mai importante 3 piese ale unei biciclete si cum pot fi tinute sub control.
Lantul
Fara indoiala, lantul este piesa de rezistenta a bicicletei si totodata componenta cea mai slaba, care se strica cel mai adesea. Atunci cand intervine o problema la bicicleta, lantul ar trebui sa fie prioritatea numarul 1 de diagnosticat, intrucat acesta se poate uza sau poate sa rugineasca in timp. Cea mai buna modalitate de a tine sub control rugina este prin evitarea murdariei, umezelii sau umiditatii.
Placutele de frana
Placutele de frana sunt si ele destul de problematice. Un biciclist care nu poate pune frana din motive tehnice este mereu in pericol. Pe de alta parte, sunetele produse de franele zgomotoase pot fi uneori chiar deranjante, atat pentru biciclist, cat si pentru cei din jur. Este important sa se faca o revizie periodica a franelor pentru siguranta. Pentru reglarea zgomotului franelor, acestea se extrag din etrier pentru verificare. Daca sunt foarte uzate, acestea se inlocuiesc. Daca sunt doar murdare, se pot curata cu un degresant. Unele frane necesita doar o aerisire in urma stocarii necorespunzatoare. Zgomotele mai pot aparea si din cauza etrierului care nu este bine reglat. Multe dintre etriere se centreaza usor, folosind maneta de frana si strangand cele doua suruburi de prindere.
Cablurile
Cablurile controleaza franele si treptele de viteza ale bicicletei, mai exact tot ceea ce face o bicicleta sa functioneze. De aceea orice defectiune a cablurilor sau urma de rugina pot provoca probleme majore chiar daca lantul, placutele de frana si celelalte componente sunt noi. Cablurile exterioare se verifica vizual destul de usor, problema intervenind asupra cablurilor interioare. In principiu, acestea ar trebui sa ramana argintii. In cazul in care capata nuante de alb sau maroniu, atunci problabil ca sunt rigide si ruginite si vor functiona prost. Un test mai bun ar fi desprinderea sectiunilor cablurilor exterioare de la ghidajele cablurilor pentru cadru astfel incat acestea sa ruleze liber in sus si in jos. Miscarea ar trebui sa fie neteda si aproape fara frictiune.
Prin urmare, intretinerea unei biciclete poate fi destul de complexa, care este lasata cel mai adesea pe seama profesionistilor. Dar, chiar si asa, tinand cont de cateva aspecte, orice biciclist isi va da seama ca ceva este in neregula cu bicicleta lui si poate actiona in timp util, mai ales daca problema nu este una majora. Dintre piesele si componentele bicicletei, lantul, placutele de frana si cablurile necesita cea mai mare atentie.
Mereu am mers la service acnd am avut probleme cu piesele de la bicicleta, as putea sa incerc sa le repar eu de data asta
Cablurile mi se par o mare bataie de cap, de ficare data cand nu imi schimba bine vitezele o duc la un magazin de bicilete si o rezolva rapid