Atunci când vorbim de copywriting de calitate, fie că este online sau offline, trebuie să înțelegem importanța acestuia. Copywritingul este o artă și o știință în același timp. Iar dacă vrem să trecem la un alt nivel copywriting-ul SEO este cel care aduce și strânge oamenii laolaltă, în mediul online.
Fie că vorbim de blog-uri, rețele sociale, newslettere, site-uri, flyere, panouri publicitare, anunțuri de publicitate în reviste, pe posturile de televiziune și multe alte situații, ei bine, toate acestea sunt scrise de un copywriter.
Online vs Offline. Care este diferența în copywriting
Online sau offline, un lucru este sigur, serviciul de copywriting o sa fie utilizat mult timp de acum înainte. Însă trebuie să înțelegem care este diferența dintre aceste canale și cum trebuie să ne mulăm pentru ca mesajul nostru să ajungă la publicul dorit.
Agenția de publicitate Pion Media știe cum să vorbească audienței, să conceapă texte care sunt ușor de citit și de înțeles, să atragă audiența și să aibă un call to action atrăgător.
Online copywriting. Tot ce trebuie să știi
Principalul obiectiv al unui online copywriter este să scrie texte cât mai ademenitoare pentru landing page-uri, pagini de produse, postări pe blog, postări pe rețelele sociale și tot ceea ce este între acestea.
Un copy bun îi ține pe vizitatorii site-ului sau a rețelelor sociale angajați și îi poate conduce la acțiuni precum ,,Cumpără acum„ ,,Vizitează Pagina noastră„ ,,Înscrie-te la newsletter„, sau orice acțiune importantă pentru brandul în cauză.
De-a lungul timpului, în lunga istorie a prestării de servicii de copywriting online, acesta a avut diferite forme și a urmat diferite trenduri. Însă cel mai proeminent este cel de Search Engine Optimization (SEO).
SEO a avut un impact uriaș asupra modului în care oamenii de publicitate scriu online, de ce o fac și ce speră să primească în schimb.
Offline copywriting. De ce este încă important
Atunci când vezi un anunț într-o revistă, un ziar, pe un panou publicitar, un flyer sau în orice alt loc în care poți vinde, ei bine în spatele acelor texte este un copywriter.
Iar dacă este să ne uităm la istorie, copywritingul în offline este cel care a apărut primul. Claude Hopkins (1866-1932), Victor Schwap (1898-1980) sau Eugene Schwartz (1927-1995) au pus bazele a ceea ce urma să fie copywritingul în lume.
În imaginea de mai jos puteți vedea un exemplu de copywriting care are impact și în ziua de astăzi. Este vorba de reclama pentru Volkswagen Beetle, pentru ziar, radio și mai târziu pentru reclamele TV.
Iar pentru a încheia, să facem o comparație mai amănunțită între cele două:
O foaie de hârtie este mai ușor de citit în comparație cu ecranul unui telefon sau al unui calculator, ceea ce înseamnă că poți folosi un fond mai mic, fraze mai lungi sau paragrafe mai mari.
În schimb, în mediul online SEO-ul include elemente creative si tehnice in pagina web. De aceea un copywriting trebuie să:
- Facă un reserch relevant al cuvintelor cheie pentru pagina pe care o optimizează.
- Folosească cuvintele cheie potrivite, cu tot cu titlul meta, headlineurile si paragrafele importante.
- Optimizeze imaginile cu text alternativ, pentru a se asigura că sunt văzute de Google.
Așadar, am văzut că serviciul de copywriting a fost, este și va fi în continuare, o activitate foarte importantă în orice agenție de publicitate. Pion Media este agenția specializată în servicii de copywriting care oferă conținut unic, texte pentru social media, SEO copywriting și multe altele pentru a crea imaginea unui brand și a o îmbunătății.