Cum îți poți înființa propria ta firmă, în doar câțiva pași

Pentru a ne putea desfășura activitatea de business pe teritoriul țării noastre, este imperios necesar să ne înființăm o firmă, respectiv să îi oferim acel cadru legal, capabil să ne prevină de apariția oricărui pericol. În orice țară din lume, acest lucru este o obligație a fiecărui antreprenor în parte. Nici nu este de mirare, întrucât procesul de infiintare firma aduce numeroase beneficii fiecăruia dintre noi pe termen scurt, mediu și lung. Pentru a veni în ajutorul tău, am pus la punct un ghid cuprinzător care îți prezintă cum îți poți înființa propria ta firmă, în doar câțiva pași!

  1. Alege o denumire caracteristică firmei tale

La ora actuală, nu este deloc un secret faptul că fiecare firmă poate fi identificată după un nume specific. Acesta este ales chiar de fondator, în concordanță cu utilitatea și specificul pe care compania îl va avea. Chiar dacă pare a fi unul dintre pașii cei mai simpli în procesul de infiintare firme, în realitate acesta este unul dintre cei mai grei. Pentru a realiza acest lucru, stă în responsabilitatea noastră să ne gândim la un nume specific și care, în același timp, este disponibil. Poți verifica acest lucru atât la ONRC, cât și la ROTLD. În cazul în care un nume este disponibil într-o parte, și luat în cealaltă parte, va trebui să te gândești la unul nou.

  • Pregătește documentele de care ai nevoie

Fie că optezi pentru infiintare SRL sau infiintare PFA, un lucru este sigur – ai nevoie de documente care să ateste faptul că ai un sediu social, alături de cele aferente administratorilor și asociaților firmei tale. În general, dosarul aferent procesului de inregistrare firma este destul de stufos, iar mersul la instituțiile statului nu este unul întocmai plăcut. De aceea, poți oricând să apelezi la ajutorul unei echipe specializate, care să realizeze toate aceste drumuri pentru tine și să îți solicite întocmai documentele de care vei avea nevoie.

  • Alege sediul social al firmei

Pentru cei mai mulți antreprenori, o etapă destul de plină de provocări este reprezentată de alegerea sediului social al firmei. În această situație ai de ales opțiunea care se potrivește cazului tău, ceea ce înseamnă că documentele necesare procesului de inregistrare firme sunt diferite, în funcție de situație.

În eventualitatea în care vrei să închiriezi un spațiu care se va transforma în sediul social al firmei tale, ai nevoie de contractul de închiriere semnat de proprietar. În mod analog, dacă spațiul care urmează să fie transformat în sediul social al firmei tale este proprietate privată, ai nevoie doar de contractul de vânzare-cumpărare, alături de un document prin care vecinii își oferă acordul desfășurării activității, după caz.

  • Apelează la specialiști

Antreprenori care au mai avut tentative de înființare a firmelor în trecut sau cei pentru care înființarea firmei nu este un proces necunoscut pot demara întregul procedeu de unii singuri. Cu toate acestea, specialiștii recomandă ca cei care își înființează o firmă pentru prima oară să apeleze la o echipă specializată. Pe lângă faptul că vei reuși să faci economie de timp, efort și chiar de bani, te vei putea bucura de faptul că orizontul de timp este foarte similar cu ceea ce ai nevoie. Pe scurt, vei avea posibilitatea să rămâi în graficul de timp, fără să te confrunți cu alte provocări și neplăceri cauzate de lipsa informațiilor potrivite.

  • Alege codurile CAEN

Pe parcursul acestui proces, va trebui numaidecât să alegi și codurile din nomenclatorul CAEN, folosit la nivel național. Acestea reprezintă categoriile de activități pe care le poți desfășura pe teritoriul țării noastre, urmând să poți adăuga un număr mai mare sau mai mic, în funcție de forma ta de întreprindere. Spre exemplu, un PFA are un număr de până la cinci coduri CAEN care pot fi integrate, spre deosebire de un SRL, unde acest număr este considerabil mai mare.

Încă din primul moment în care te decizi să îți înființezi propria firmă, te bucuri de posibilitatea de a-ți transforma visul în realitate. Asigură-te că faci acest lucru în special pentru tine, urmând pas cu pas procesul de înființare a propriei tale firme, astfel încât să ai toate elementele puse bine la punct, din perspectivă legală!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *