Istoria brandului ADIDAS

Adidas a fost infiintat de catre Adolf Dassler, care a inceput sa faca incaltaminte sport dupa Primul Razboi Mondial. S-a folosit de camera cu rol de spalatorie a mamei sale si a reusit sa isi faca acolo prima baza pentru operatiuni, in Herzogenaurach, Germania. Desi a avut inceputuri extrem de modeste, a reusit sa aiba o dezvoltare importanta, iar in 1924 cand fratele lui mai mare s-a alaturat afacerii, cei doi s-au focusat pentru a face cunoscute produsele lor in toata Germania. 

Pe masura ce afacerea s-a dezvoltat si a primit mai multa atentie, Adi Dassler a continuat munca si a ajutat la dezvoltarea pantofilor de alergat cu crampoane, care au fost folositi in numeroase competitii atletice. Dezvoltarea primelor modele cu crampoane si trecerea de la crampoane metalice la unele din panza si cauciuc a fost facuta tot cu ajutorul lui Adi Dassler, reusind astfel sa se pastreze forta de tractiune a pantofilor dar sa se scada greutatea, crescand astfel performantele sportivilor care ii purtau. In 1963, Dassler l-a convins pe sportivul Jesse Owens din SUA sa poarte acest model de pantofi la Olimpiada, iar cand sportivul a castigat 4 medalii de aur, recunoasterea modelului de pantofi si implicit a brandului, a crescut substantial, obtinand si recunoastere internationala.

Dupa finalizarea celui de-Al Doilea Razboi Mondial, fortele militare americane care ocupau tara au devenit cei mai mari cumparatori de pantofi ai companiei. Insa, cu toata recunoasterea si succesul, cei doi frati au decis sa mearga pe cai diferite, iar fratele lui Adi Dassler, Rudolf, infiinteaza mai tarziu brandul Puma.

Pe data de 18 august 1949, Adi Dassler mai incepe o data procesul la varsta de 49 de ani, si inregistreaza firma “Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik”, avand 47 de angajati in grija. In acelasi an, scoate pe piata un model de incaltaminte ce are in design cele 3 dungi care au ajuns sa faca modelele Adidas usor de recunoscut. 

Dupa separarea fratilor, a existat o rivalitate insemnata intre Adidas si Puma, in aceasta rivalitate fiind implicati si locuitorii din orasul natal, iar asta a condus la o serie de incidente de-a lungul anilor, acestea culminand pe perioada Olimpiadei. In timp, rivalitatea a fost lasat in urma, cele doua branduri crescand in moduri unice. 

Dupa Olimpiada din 1992, Adidas a folosit ca logo cele 3 dungi, acestea fiind mai minimaliste si mai usor de integrat ca element de design in articolele brandului ca si trifoiul utilizat ca logo pana la acea data.

In urma mortii fiului lui Adi Dassler in 1987, si a vanzarii actiunilor fiicelor lui Adi in 1990, firma a ajuns aproape de faliment, insa a fost adusa pe directia cea buna prin imbunatatirea strategiei de marketing.

Astfel, la ora actuala, firma Adidas este in topul productiei si vanzarilor de articole sportive la nivel mondial, avand o larga categorie de articole vestimentare si de incaltaminte si o strategie bazata pe experienta cat mai buna a utilizatorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *