In ziua de astazi, competitia printre magazinele online este destul de mare. Imbunatatirea procesului de vanzare a devenit un factor la care trebuie lucrat incontinuu. De asemenea, interfata magazinului online trebuie sa fie cat mai prietenoasa cu utilizatorii, din punct de vedere al functionalitatii. Dar cum putem aduce mai multi clienti pe magazinul nostru? Social media poate fi raspunsul. Va trebui sa tii cont, totusi, de niste sfaturi, pentru a ajunge la potentiali clienti, prin canalele de social media. Prin crearea unui plan potrivit business-ului tau, poti, fara indoiala, genera mai multe vanzari.
In continuare,, vom urmari 7 pasi prin care poti creste vanzarile cu ajutorul canalelor de social media:
- Foloseste mesageria instanta pentru a oferi un suport excelent.
Va trebui sa utilizezi mesageria specifica fiecarei platforme in parte, pentru a asigura un serviciu eficient de relatii cu clientii. Aceste aplicatii de mesagerie pot fi personalizate sau le poti implenta anumite automatizari, pentru a ajuta clientii sa interactioneze direct cu compania, mult mai usor si mai rapid.
Deci, daca nu profiti de avantajele acestor aplicatii de mesagerie, pierzi multe oportunitati de a te apropia de clientii tai.
- Analizeaza coversatii despre brandul tau.
A urmari activitatile clientilor tai pe social media, iti poate aduce informatii importante. Analizand tenditele lor de cumparare, paginile apreciate si discutiile acestora despre brandul tau, poti genera un numar mult mai mare de vanzari, prin intampinarea nevoilor acestora. Vei putea fi omul potrivit la locul potrivit si in momentul potrivit. Foloseste acestu lucru in avantajul tau.
- Incurajeaza utilizatorii sa vorbeasca despre experienta lor proprie
Nu exista niciun dubiu ca succesul unei platforme social media, nu se masoara in cat de mult vorbesc userii despre ei insisi, ci de cat de mult impartasesc experienta si beneficiile platformei respective. Acest lucru se poate intampla si cu produsul sau serviciul oferit de tine.
Ofera consumatorilor tai posibilitatea sa discute despre produsul tau, inca inainte de a face achizitia. Acestia pot purta conversatii despre produsele oferite, aducand si mai multi clientii. Asigura-te, totusi, ca produsele si serviciile tale sunt de calitate si indeplinesc cerintele cumparatorilor. Altfel, acest beneficiu al social media se poate intoarce impotriva ta.
- Dezvolta optiuni rapide de cumparare
In ultima vreme, se observa o crestere cat mai mare de vanzari prin intermediul social media. Pe aceste canale, butoanele de cumparare joaca un rol important in generarea mai multor vanzari. Cu implementarea butoanelor de cumparare, clientii tai pot face cumparaturi rapide si in siguranta, chiar din platforma de social media. Acest lucru poate sari cativa pasi in procesul de vanzare, limitand numarul de click-uri pe care trebuie as le faca un utilizator, pentru a incheia o tranzactie. Iar asta este cel mai important.
- Ia in calcul continutul generat de useri
Continutul generat de useri este orice continut care este creat si incarcat pe internet de catre neprofesionisti si distribut mai departe prin postari pe Facebook sau Twitter, postari pe bloguri sau pinuri pe Pinterest. Acest tip de continut ajuta brandurile sa aiba vizibilitate in mod organic. Un alt beneficiu este increderea acordata brandului. Oamenii au incredere in informatiile distribuite de alti useri, din situatii traite de ei.
- Fii in pas cu zilele importante din calendar
Aproape orice afaceri de ecommerce se adapteaza la zilele de sarbatoare din calendar. Genereaza vanzari prin creare de oferte speciale, reduceri sau pachete promotionale. De asemenea, interactioneaza cu utilizatorii sai dn social media pentru a anunta aceste promotii.
Insa, daca iti creezi o campanie de reduceri pentru magazinul tau online, care nu este foarte profitabila pentru cumparatorii tai, atunci nu te vei bucura de prea mare succes. Ramai organziat si creaza o camapanie eficienta, de care clientii tai sa se bucure.
- Creaza continut vizual
Aproape toate companiile care se promoveaza prin canalele social media sunt nevoite sa creeze continut vizual atragator. Intrucat utilizatorii platformelor sunt din ce in ce mai constienti de fluxul de informatii generat pe social media, peste 70% din ei considera de 2 ori mai atractiva o imagine, alaturi de un text, decat o postare doar cu text.
Daca decizi sa intri cu business-ul tau in acest vertij, numit social media, va trebui sa tii cont de aceste 7 sfaturi, pentru ca activitatea ta pe aceste platforme sa iti aduca beneficiile maxime.