Ne aflam in era digitala, iar ca antreprenor online, sa conduci un business la inceput de drum poate fi o misiune dificila. Cu toate ca internetul ofera mai multe oportunitati ca oricand de a te conecta cu clientii, nu este deloc usor pentru un start-up sau un business mic sa obtina vizibilitatea pe care si-o doreste in mediul virtual. Pentru a atinge acest obiectiv, orice business are nevoie de optimizare SEO.
Pentru a obtine pozitii favorabile in motoarele de cautare si o crestere a traficului organic, este important sa intelegi, in primul rand, cum functioneaza o strategie de optimizare SEO. In fiecare luna au loc miliarde de cautari in Google, iar daca vrei ca o parte dintre ele sa directioneze utilizatorii catre site-ul tau, va trebui sa concepi o strategie de optimizare SEO eficienta. Iata lucrurile de care este recomandat sa tii cont:
1) Un site user-friendly
In prezent, daca vrei sa ai succes in mediul online, trebuie sa tii cont mereu de experienta utilizatorului, asigurandu-i o navigare usoara si placuta. Iata cateva caracteristici pe care trebuie sa le aiba un site user-friendly:
– design responsive: in 2018, cei mai multi utilizatori acceseaza internetul folosind un dispozitiv mobile (tableta, smartphone, etc). Un design responsive asigura faptul ca site-ul functioneaza optim, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat;
– viteza mare de incarcare: – incarcarea rapida a paginilor este un factor cheie in optimizarea SEO a unui website. Un site user-friendly ar trebui sa incarce rapid si usor toate paginile, atat in varianta desktop, cat si in varianta mobile;
– un design aerisit si un meniu de navigare intuitiv, care sa permita utilizatorilor o navigare cat mai facila. Timpul petrecut pe pagina, numarul mediu de pagini vizualizate intr-o singura vizita si bounce rate-ul sunt indicatori care determina cat de bine este optimizat SEO site-ul tau.
2) Optimizare SEO on page
Dupa efectuarea unui research in urma caruia vei identifica cele mai importante cuvinte cheie pentru business-ul tau, poti incepe optimizarea SEO on page. Tinand cont de cuvintele cheie targetate, trebuie optimizate urmatoarele elemente:
– URL-urile;
– meta tagurile (meta titlurile si meta descrierile);
– tagurile H1-H6;
– continutul paginilor;
– tagurile imaginilor;
– linkurile interne.
3) Optimizare SEO off page
Un alt aspect important al strategiei SEO este optimizarea off page, mai exact modalitatea prin care business-ul tau online ajunge sa fie mentionat pe alte site-uri, ajungand astfel mai usor la audienta targetata. Pe langa obtinerea unor pozitii de top in Google, optimizarea SEO off-page contribuie si la construirea de brand awareness, atat online, cat si offline.
Unul din cele mai importante aspecte ale optimizarii SEO off page il reprezinta backlink-urile, acele linkuri care trimit utilizatorii catre site-ul tau. Numarul de backlinkuri de calitate este un indicator relevant, utilizat pentru a evalua popularitatea, importanta si autoritatea unui website.
Scopul optimizarii off-page este de a acumula cat mai multe „semnale pozitive” despre brandul tau, insa fara a face spam. De exemplu:
– de fiecare data cand brandul tau este mentionat pe alt website, este recomandat ca acesta sa fie insotit de un link catre site;
– adaugarea URL-ului site-ului pe toate profilurile business-ului tau de pe retelele de socializare;
– mentionarea site-ului/business-ului tau in presa online;
– mentionarea site-ului/business-ului tau de catre parteneri;
– mentionarea site-ului/business-ului tau in rapoarte, studii de caz, ghiduri gratuite etc.