Un bun profesor este recunoscut prin reușitele elevilor săi. El este căutat în permanență, rezultatele pozitive de la examene fiind cele care îl recomandă. Răbdarea, tactul pedagogic și adaptarea la cerințele și nevoile individuale ale elevului sunt doar câteva din trăsăturile p care un bun pedagog ar trebui să le aibă. El trebuie să fie capabil nu doar să aducă rezultate bune la examene, dar și să contribuie la educația copiilor, fiind un model pentru aceștia.
Lipsa răbdării își pune amprenta pe slaba asimilare a informațiilor.. Un profesor fără vocație nu are nici motivare și nici răbdare să lucreze atent cu elevii, iar rezultatele sunt pe măsură. Nimic de calitate nu se obține decât prin muncă și efort continuu, iar un stil de lucru superficial nu duce la nimic bun. Când un profesor se grăbește să-și țină lecția, ea nu va fi asimilată de către elev.
A avea tact pedagogic presupune a găsi metodele optime prin care materia predată să fie asimilată de către elev. Unii apelează la creativitate în desfășurarea lecției, folosind materiale didactice auxiliare, alții insistă pe recapitulări și testări succesive, ori pe creșterea graduală a nivelului de dificultate al exercițiilor, punând inițial la punct consolidarea cunoștințelor de bază.
Atenția la feedback-ul elevului este din nou un lucru important ce ține de a fi un bun pedagog. Întrebările vizavi de clarificarea materiei au rolul de a vedea exact cât a înțeles elevul și eventualele topicuri ce trebuie revizuite. Nu se presupune că elevul a înțeles, doar printr-o confirmare verbală din partea acestuia, ci se insistă pe lămuriri suplimentare. Același lucru trebuie avut în vedere și la evaluarea inițială a elevului, pentru a știi mai departe cum să fie structurate lecțiile.
Adaptarea la cerințele, nivelul și personalitatea elevului reprezintă un alt element important ce vizează ideea de a fi un bun pedagog. Un profesor bun ar trebui să țină cont de toate aceste lucruri, explicațiile sale raportându-se la cunoștințele acumulate până în prezent, dar și la modul de asimilare al acestora. Elevii au capacități de înțelegere diferite și percep informația în mod diferit, iar tu ca și dascăl trebuie să te adaptezi fiecăruia în parte și să ții cont și de personalitatea acestuia.
Un bun pedagog trebuie să vadă potențialul fiecărui elev și să-l îndrume spre a evolua pe cele mai înalte culmi, dacă simte că elevul are capacitatea de a o face. Sunt copii care pot aduce rezultate deosebite la olimpiade și rolul dascălului este de a-i îndruma să-și atingă cele mai înalte obiective. Încurajarea și redarea încrederii de sine în propriile capacități sunt esențiale pentru progresul elevului, iar un profesor bun va ști să facă acest lucru cu maximă seriozitate.
În încheiere, un bun pedagog de limba engleza , matematică sau orice altă materie, trebuie să pună preț pe reușitele elevilor săi și să facă din ele o prioritate, dincolo de remunerație, întrucât rezultatele acestora sunt oglinda sa. Cu ele profesorul se recomandă mai departe, învață din aceste experiențe și caută să se perfecționeze continuu. Banii vin și se duc, dar satisfacția că ai avut o contribuție în viitorul unui copil nu ți-o poate lua nimeni.