Cauti un super-cadou pentru sarbatori? Dar cat de bine informat esti?

In primul rand, poate ar trebui sa stii ca strategiile de marketing “se adapteaza” in perioada sabatorilor. Ce inseamna asta, mai exact? Un produs care avea un anumit pret in septembrie, isi modifica pretul (in sensul cresterii) inainte de Black Friday pentru a se crea iluzia unei reduceri procentuale. Apoi, imediat dupa ce sarbatoarea consumerismului trece, preturile revin “la normal”. Numai ca noi, ca si cumparatori, daca nu stam sa trecem fiecare pret pe hartie (lucru pe care, cel mai probabil, foarte putini se gandesc sa il faca), nu vom intelege exact care este procentul de crestere. In ultima faza, inainte de sarbatorile de iarna preturile sufera din nou modificari. Scopul ramane acelasi: de a intretine iluzia creata in jurul conceptului de reducere de sarbatori.

Goana dupa cadouri hraneste acest trend. De aceea, mai ales daca vorbim despre tehnologie, poate ar fi o idee buna sa acordam putin timp unei informari temeinice. Fiecare distribuitor va incerca sa acapareze piata cu oferte care mai de care mai tentante, in special in domeniul telecomunicatiilor. Abonamentele -incheiate pe cel putin 2 ani pentru achizitionarea unui gadget nou (fie el telefon sau tableta) – sunt, de fapt, generatoarele de venit, insa de cele mai mult ori sunt trecute cu vederea de catre client. Accentul se pune pe produs, nu pe serviciul din spate, iar acest lucru rotunjeste considerabil cifrele de afaceri.

Daca ne referim la industria IT, parca ne mai vine putin inima la loc. De obicei, informatia este la indemana oricui, la distanta de o cautare online. Strategia de marketing mai sus mentionata parca nu ia o amploare atat de mare, iar consumatorul are mai multa libertate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *