In 2017, orice business care se respecta stie ca nu exista o modalitate de promovare mai eficienta decat SEO (search engine optimization). O pozitie fruntasa in Google iti poate aduce clienti noi si o vizibilitate mai mare in mediul online.
SEO este un instrument de baza al marketingului online. Desi pentru unii antreprenori pare simplu de aplicat, optimizarea SEO implica elaborarea unei strategii solide ce trebuie sa ia in considerare multe variabile. O strategie care sa ofere rezultate satisfacatoare necesita o cunoastere aprofundata a acestui domeniu in permanenta schimbare si evolutie, cunoastere pe care numai specialistii SEO cu experienta o pot avea. Din acest motiv, este indicat sa apelezi la o agentie SEO serioasa care va concepe intreaga strategie de optimizare si te va lasa sa te concentrezi pe celelalte aspecte ale afacerii tale.
Iata ce poate face pentru businessul tau o agentie SEO redutabila:
1 . Realizeaza o analiza primara si traseaza o directie initiala a strategiei de marketing online.
Pentru a putea elabora o strategie SEO eficienta, o agentie SEO trebuie intai sa realizeze o analiza primara amanuntita a business-ului tau si a obiectivelor sale privind prezenta in mediul online. Pentru a obtine rezultate pozitive si vizibile in urma eforturilor SEO, este necesar ca agentia sa cunoasca obiectivele si publicul-tinta ale business-ului tau. Abia dupa realizarea acestei analize se poate crea o schita coerenta a strategiei de marketing online, care sa poata fi aplicata de agentia SEO pe termen mediu si lung.
2 . Realizeaza un audit.
Dupa elaborarea unei analize preliminare si schitarea strategiei de marketing online, urmatorul pas pe care o agentie SEO il va face este realizarea unui audit. Acesta presupune identificarea zonelor cu probleme, rezolvarea acestora, crearea unei fundatii solide, identificarea oportunitatilor si valorificarea acestora. Practic, o agentie SEO va contabiliza prezenta actuala in mediul online a businessului tau (trafic, pozitiile in motoarele de cautare, autoritatea domeniului), va analiza atent siteul din punct de vedere al performantelor tehnice (viteza de incarcare, numarul paginilor cu eroare 404 etc.), va propune solutii pentru problemele identificate, va efectua un research pentru a identifica principalele cuvinte cheie pe care se va baza strategia SEO si va cauta metode de a creste vizibilitatea siteului tau in motoarele de cautare.
3 . Realizeaza optimizarea on page si off page a site-ului tau.
Dupa identificarea cuvintelor cheie pe care publicul tau tinta le foloseste pentru a ajunge la businessul tau, agentia SEO se va asigura ca siteul tau este optimizat on-page. Optimizarea on-page a unui website vizeaza: continutul paginilor, meta tagurile, headingurile, ALT-textul si denumirea imaginilor, precum si structura URL-urilor .
In ceea ce priveste optimizarea off-page, o agentie SEO profesionista te va ajuta sa:
– creezi un portofoliu puternic de backlinkuri;
– sa creezi continut original, interesant si relevant pentru utilizatori;
– sa optimizezi continutul pe toate canalele de comunicare, inclusiv filmuletele de prezentare de pe Youtube;
– nu in ultimul rand, agentia SEO te va ajuta sa construiesti brand awareness, folosind toate canalele de social media (Facebook, Instagram etc).
4 . Analizeaza concurenta
O agentie SEO serioasa va cerceta si cum se pozitioneaza business-ul tau in raport cu competitorii. In urma unei analize amanuntite, agentia SEO va afla ce pozitii ocupa concurentii businessului tau in motoarele de cautare, pe ce cuvinte cheie rankeaza si ce profil de backlinkuri au siteurile lor. De asemenea, agentia SEO va identifica punctele tari si oportunitatile de care beneficiaza concurentii businessului tau, de care va tine cont in elaborarea strategiei SEO.
Avand in vedere beneficiile pe care SEO le aduce businessului tau, alocarea unei buget pentru externalizarea acestor servicii catre o agentie SEO serioasa nu trebuie considerata un cost, ci o investitie in succesul afacerii tale. Totusi, extrem de important de precizat, agentia SEO aleasa trebuie sa fie una cu o reputatie foarte buna, , si cu o experienta vasta in SEO si marketing online , care poate dovedi rezultate concrete obtinute pentru clientii sai.