Popularitatea pantofilor sport in istoria modei

Accentul pe confort

Ultimul deceniu a schimbat major conceptia in ceea ce priveste cum si unde se poarta pantofii sport. Purtarea unei perechi de pantofi sport la locul de munca sau in cadrul evenimentelor formale nu mai este privita ca o ofensa adusa modei, ci este acceptata ca fiind o optiune potrivita in tinutele smart casual. 

Popularitatea crescuta a articolelor sportive si integrarea lor din sala de sport in viata de zi cu zi a avut un impact sporit si asupra vanzarilor de pantofi sport, iar pandemia a orientat si mai mult populatia spre confort, si automat spre o crestere a necesarului de articole sportive, inclusiv pantofi.

Primii pantofi sport au fost creati de catre The Liverpool Rubber Company, in anii 1830, fiind un produs cu talpa de cauciuc si exterior din panza, folosit in excursiile pe plaja.

Ultimele decenii ale secolului al XIX-lea au avut parte de un progres industrial major si schimbari sociale importante care s-au reflectat si prin cresterea interesului pentru sport, in special tenis, conducand la un nou model de pantof sport, purtat la Wimbledon de catre tenismenul Fred Perry.

Secolul al XX-lea a venit cu modelele Converse All Star, concepute initial pentru bachet. Totusi, firmele Adidas si Nike raman variantele care au conturat evolutia pantofului sport de la sport la moda.

Fondat de Adi Dassler in Germania in 1924, si redenumit Adidas in 1949, brandul a creat primul pantof sport cu talpa din piele si cu crampoane realizate manual, model purtat la Olimpiada din Berlin din 1936, de catre Jessie Owens, crescand popularitatea modelului de pantofi si a brandului.

Nike a fost creat de Bill Bowerman si Phil Knight in 1964, si a devenit Nike Inc. in 1971. Primul design comercial al firmei a fost modelul “Cortez”, model cu amortizare pentru alergat, care a fost purtat de catre Tom Hanks in filmul “Forrest Gump”, asigurand astfel notorietatea brandului.

Comercializarea si popularitatea internationala 

Popularitatea pantofilor sport se considera a fi fost facuta in 3 etape. Prima etapa, in 1970, e stransa legata cu aparitia si popularitatea hip-hopului. In 1986, trupa Run-DMC a compus piesa “My Adidas”, obtinand astfel un contract de sponsorizare cu Adidas si asigurand astfel locul pantofului sport in cultura celor mai populare articole.

Al doilea val de popularitate a pornit in 1984, odata cu aparitia Air Jordan de la Nike. Modelele au inceput sa fie purtate, pe langa baschetbalisti, si de catre alte celebritati si oameni de rand, facand din pantoful sport un articol dorit de toata lumea.

Al treilea val al popularitatii pantofilor sport este considerat cel din era digitalizarii, cand accesul la pantofi sport a fost mult usurat, iar vanzarile au explodat. Au aparut astfel si colectionarii de pantofi sport, iar marile branduri au inceput sa scoata modele in editii limitate, acestea ajungand sa fie comercializate pe sume mari in special de catre colectionari.

De la sport la moda, pantofii sport domina piata consumatorilor, si desi au fost integrati in viata de zi cu zi de catre populatia globului in numar foarte mare, reusesc sa isi pastreze valoarea de simbol cultural.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *