Ne aflam la jumatatea anului 2017, un an care a adus noi viziuni si schimbari in felul in care business-urile abordeaza marketingul online. In continuare, iti vom prezenta 5 trend-uri pe care antreprenorii le urmeaza in 2017 pentru o strategie de marketing online cat mai eficienta.
O atentie si mai mare acordata experientei utilizatorului
Cerintele si nevoile utilizatorilor s-au diversificat si mai mult in anul 2017. Avand in vedere evolutia fantastic de rapida a tehnologiei digitale, cea mai buna metoda de a transforma utilizatorii in clienti fideli este sa le oferi o experienta cat mai pozitiva si personala cu brand-ul tau. Asadar, tendinta in ceea ce priveste experienta utilizatorului este de a personaliza interactiunea cu acesta si a-i oferi exact ceea ce are nevoie, demonstrandu-i in acelasi timp cat de important este pentru tine si business-ul tau.
Simplificarea si eficientizarea tool-urilor de analytics
Internetul a ajuns intr-un punct in care abundenta de informatii este la ordinea zilei. In 2017, in schimb, accentul se va pune mai mult pe informatia calitativa decat pe cea cantitativa. Soft-urile si tool-urile de analytics vor deveni mai precise si mai relevante in interpretarea rezultatelor activitatii de marketing online si SEO, dezvoltandu-se dashboard-uri user-friendly si simplificate ce iti pot oferi informatii relevante despre indicatorii cu ajutorul carora iti poti evalua eficienta strategiei tale de marketing online.
O tranzitie de la marketingul online in timp real la marketingul online facut la timpul potrivit
In trecut, antreprenorii din online si-au concentrat eforturile pe interactiunea live si in timp real cu utilizatorii. De la instant-messaging la live pop-ups, obiectivul tuturor era acela de a interactiona cu utilizatorii in momentul in care acestia erau activi online. Insa in 2017, abordarea pare sa fie diferita, tinandu-se cont din ce in ce mai mult de comportamentul de browsing al utilizatorilor. In 2017, obiectivul a devenit abordarea utilizatorului potrivit, prin canalul de comunicare potrivit, la timpul potrivit.
Mai multe elemente vizuale si mai putin text, dar mai relevant
In 2017, oamenii sunt mai putin dispusi sa citeasca, interesul lor indreptandu-se catre continutul audio-vizual. In 2016, video marketing-ul a devenit cel mai popular instrument de promovare, lucru care continua si in 2017, odata cu imbunatarile facute de Facebook, Twitter, Snapchat si Instagram in ceea ce priveste capacitatea lor de a reda si a crea continut video. In 2017, aparitia Facebook Live si Instagram stories ne da de inteles ca accentul se va pune si mai mult pe elementele vizuale din online, iar continutul de tip text trebuie sa sintetizeze si mai bine mesajul pentru utilizator, pentru ca acesta sa nu isi piarda rapid interesul. Intertextualitatea, mai exact combinarea textului si a imaginilor in infografice, va deveni din ce in ce mai utilizata de business-urile online in interactiunea cu consumatorii.
Mai multe vanzari prin social media
In anul 2016, tehnicile de marketing prin intermediul social media au luat amploare, insa putine business-uri se pot lauda ca au avut cifre de afaceri consistente prin acest canal. Insa, in anul 2017, platformele de socializare vor deveni mai mult decat pur divertisment si instrumente de PR, acestea incorporand din ce in ce mai multe elemente de e-commerce ce vor face posibila vanzarea directa.
iAgency.ro este o agentie interactiva specializata in marketing online, web business, e-commerce si SEO (search engine optimization).