Esti in cautarea unei masini diesel la mana a doua si nu stii exact catre ce model sa te orientezi? Ai ajuns in locul potrivit, adica acolo unde vei gasi cateva sugestii.
Pentru a face topul cat mai util pentru tine, am intrebat specialistii in verificarea masinilor second hand inainte de cumparare cam ce masini la mana a doua cauta romanii.
Potrivit Detectivul Auto, majoritatea masinilor la care sunt trimisi acestia sa le verifice se invart in jurul pretului de 10.000 Euro.
Ca atare, m-am gandit ca un top al masinilor care sunt in jurul acestui pret v-ar putea fi util.
Pentru ca sunt adepta cutiilor automate, implicit iti voi recomanda masini cu astfel de cutii, fie ca sunt ele cu dublu ambreiaj (DSG, EDC, PowerShift), convertizor de cuplu sau cu variatie continua (CVT).
Pentru cei ce cauta masina perfecta, care sa nu aiba probleme si ieftina la intretinere, ii dezamgesc sa le spun, nu exista asa ceva. Fiecare masina are probleme specifice, mai mici sau mai mari.
Unele poate au probleme mici care se repara scump, altele invers, deci nu exista recomandarea perfecta.
VW PASSAT
Pe primul loc, o masina mult indragita de romani, este Volkswagen Passat, si aici ma refer la modelul B7.
Aceste se vinde cu motorizari de 1.6 TDI si 2.0 TDI, cu diverse puteri, iar in functie de motorizare, cu DSG7 (ambreiaje uscate) sau DSG6 (ambreiaje umede).
La ambele tipuri de cutii, mentenanta este cruciala, asadar, vanzatorul trebuie sa faca dovada intretinerii corespunzatoare, pentru a nu fi tu nevoit sa bagi minim 1000 Euro in reparatii.
Aceeasi atentie trebuie acordata si motorului, vanzatorul trebuind sa faca aceeasi dovada a bunei mentenante, schimburi de ulei la maxim 10.000 km si inlocuirea distributiei + curelei de accesorii in intervalul dat de producator.
Hyundai i40
Daca fiabilitatea este un factor decisiv pentru tine, atunci masinile coreene sunt de luat in calcul.
Pana in 10.000 Euro, poti gasi i40 din 2016 – 2017, cu motorul 1.7 CRDI, de 141cp.
Cutiile automate sunt cu convertizor de cuplu, si la fel ca si la DSG, mentenanta este cruciala.
Altfel, motoarele sunt extrem de fiabile, duc multi si multi km, atata timp cat li se da ulei bun la timp si motorina de calitate.
Skoda Octavia III
Nu mai este un secret faptul ca masinile Skoda si-au dovedit fiabilitatea in timp si faptul ca sunt construite ca niste mici tancuri.
La fel ca si la Passat (facand parte tot din grupul VAG), motoarele diesel sunt de 1.6L si 2.0L, cu diverse puteri.
Cutia DSG, exact ca si la Passat, este fie DSG7, fie DSG6 necesita mententanta “ca la carte”, iar daca proprietarul nu poate face dovada, as cauta una corecta.
Motoarele, fiind de VW, necesita aceeasi atentie la intretinere, astfel ele vor duce multe sute de mii de km pana sa se defecteze ceva cu adevarat costisior.
BMW Seria 3 (F30)
Aici este putin mai complicat, fiindca BMW-urile au un pret de revanzare destul de ridicat, dar gasesti cateva oferte in mediul online.
In general, la pretul asta, pana in 180.000 km, daca masina pe care o vei gasi, este dotata bine, fii sigur ca are ceva probleme sau a avut daune mari.
In schimb, daca masina pe care o vrei, este slab dotata, si posibil motorul de 143cp, e posibil sa fie o masina ok.
Motoarele de 2L (N47) au avut probleme cu lantul de la distributie, in mare parte din pricina intretinerii necorespunzatoare (revizii la intervale mari, ulei de proasta calitate, sau alergate ca pe hotii de cai, ca na, e BMW), de aceea vanzatorul trebuie sa faca dovada intretinerii draconice pe parte de revizii.
Cutia, una din cele mai bune din lume (ZF 8HP), necesita schimbarea uleiului la fiecare 60.000 km, indiferent de ce zice producatorul).
Citroen C5
Daca pui pretul pe confortul acela iesit din comun, nu ai cum sa ratezi masina asta.
Suspensia Hydractive 3, suspensie pe ulei, nu pe perne de aer cum foarte multi cred, este una din cele mai confortabile suspensii, facand orice drum parcurs sa se simta ca si cum ai pasi pe un nor pufos.
Cel mai echilibrat motor pe aceasta masina este acel 2L, de 163cp, care ofera consumuri decente si reprize de acceleratie foarte bune.
Cutia este una conventionala, cu convertizor de cuplu, de la Aisin daca nu ma insel, si este una foarte buna, atata timp cat a avut schimburile de ulei si filtru la fiecare 60.000 km.
Scaunele sunt la ani lumina fata de competitie, fiind extrem de confortabile si bine profilate.
Mai sunt si alte masini care ar fi putut intra in acest top, dar am decis ca acestea merita atentia si banii tai.
Nu uita insa ca orice masina la mana a doua are probleme. Uneori e posibil sa crezi ca ai cumparat o masina mult mai ieftina decat ar fi trebuit sa platesti pe ea pentru ca ulterior sa iti dai seama ca reparatiile devin mult prea costisitoare.
Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, e recomandat ca inainte de cumpararea unei masini la mana a doua sa apelezi la un specialist in verificarea masinilor second hand. Sunt mai multi in Romania. Detectivul Auto este unul dintre ei.