A contracta servicii SEO nu este un lucru usor. Insa, cu cat stii mai multe, cu atat va fi mai usor sa cumperi astfel de servicii de optimizare. De fapt, un serviciu SEO profesionist se va vinde singur prin prisma rezultatelor si a claritatii mesajului transmis de firma de SEO. Multe afaceri, in special cele cu un buget limitat pentru partea de marketing online, trebuie sa evalueze foarte precis firmele de SEO, pentru a obtine cel mai bun raport pret calitate..
SEO nu este ceva ce poti cumpara de la un magazin. Este un serviciu complex, la care lucreaza o echipa bine instruita. Este ca un joc pe care trebuie sa il joci dupa niste reguli stricte.
Insa cum poti sa alegi usor servicii SEO profesionale si transparente?
In primul rand, trebuie sa te educi. Cu cat stii mai mult despre SEO, cu atat vei putea sa ii explici firmei de SEO ceea ce vrei sa obtii online. Astfel, relatia dintre tine ca si client, si firma de SEO va fi una exceptionala. Clientul, desigur, trebuie sa inteleaga si sa aiba o minima idee despre cum functionaeaza SEO si ce face un consultant SEO zilnic, saptamanal sau lunar. Astfel, clientii care vor intelege serviciul SEO prestat de firma pentru site-ul lor, vor putea obtine mai multa valoare in contract. Vor economisi timp pretios ce il vor investii in comunicarea de calitate ce va ajuta site-ul sa creasca.
O persoana sau o echipa specializata in SEO trebuie sa fie complet transparenta si sincera cu clientii. Trebuie sa explice ce este necesar sa faca pentru a avea clasament bun si vizibil, dar si daca ceva nu merge bine. Un client caruia ii pasa de afacerea lui, va dori sa stie ce face o agentie SEO. Desigur, este normal ca acest client sa nu isi doreasca sa cunoasca toate detaliile tehnice despre ce face echipa. Dar, exista si clienti care vor dori sa cunoasca absolut totul, chiar daca uneori nu inteleg mare lucru.
Daca vrei sa cumperi servicii SEO, mai sunt si alte cateva detalii pe care trebuie sa le cunosti:
- Scopul unui motor de cautare este acela de a oferi cele mai bune rezultate.
- Doar pentru ca o pagina web nu apare din cauza unui anumit cuvant cheie, asta nu inseamna ca echipa de SEO nu si-a facut treaba. Sunt foarte multe motive pentru care o pagina web nu apare in top 3 pe anumite cuvinte cheie. Ai rabdare sa intelegi factorii ce influenteaza pozitionarea site-ului tau.
- Sarcina principala a unei echipe SEO este aceea de a avea cat mai mult trafic relevant in cautarile de pe motoarele de cautare. Un SEO bun aduce un trafic bun, insa un SEO de succes va obitne clienti si vanzare pentru afacerea pe care o promoveaza.
- Trebuie sa intelegi si cum functioneaza motoarele de cautare. Nu stii? Poti invata chiar si din cele mai simple tutoriale de pe Youtube, sau doar ascultandul pe consultantul SEO ce lucreaza pentru site-ul tau. Intreaba-l si asculta-l.
SEO, repet, inseamna multa munca si nu este ceva ce se face peste noapte. Este o strategie ce necesita timp si rabdare, iar clientul trebuie sa inteleaga ca este nevoie de luni intregi (poate chiar ani) pentru a obtine rezultate spectaculoase.